راه اندازی۱۱۰ هزار اشتغالزایی اجتماع محور در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه کارآفرینی بنیاد برکت گفت: تا پایان سال گذشته، ۱۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با ایجاد ۳۳۰ هزار فرصت شغلی خرد و خانگی همراه بوده است.
به گزارش بازارکار، مرتضی نیاز گفت: این بنیاد راه‌اندازی ۸ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده است که باعث ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد.
مرتضی نیازی با تاکید بر قرار گرفتن تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار داشت: ۸۳ مجری و تسهیل‌گر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخودار استان پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت اجرای ۷ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهم‌نامه جدید، تعداد طرح‌ها به ۸ هزار و ۲۵۰ طرح رسید.

نیازی درباره مفاد این تفاهم‌نامه توضیح داد: تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و یک بانک عامل برای ایجاد یک‌هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری به امضا رسیده است.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: با احتساب این تفاهم‌نامه، تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برای سال ۱۴۰۰ به ۸ هزار و ۲۵۰ طرح رسید که ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی را برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال ۹۹، بیش از ۱۵ هزار طرح اجتماع‌محور منجر به ایجاد ۴۵ هزار شغل خرد و خانگی در استان به بهره‌برداری کامل رسیده است.

نیازی ادامه داد: دامپروری سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع دستی، فنی و خدماتی، پرورش مرغ و محصولات گلخانه‌ای از جمله رسته‌های در اولویت برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان به‌شمار می‌روند.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت با تاکید بر اشتغال‌زایی این بنیاد در مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته، ۱۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در ۷ هزار و ۵۷۵ روستا و ۲۷۸ شهرستان در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با ایجاد ۳۳۰ هزار فرصت شغلی خرد و خانگی همراه بوده است.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۱۶ هزار ۹۴۷ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار