نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و کلاس‌های عملی دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی دانشگاه آزاد درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و کلاس های علمی دانشگاه آزاد توضیحاتی داد.

احمد حیدری سخنگو و معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و همچنین کلاس‌های عملی دانشجویان این دانشگاه در شهر‌های قرمز، زرد و نارنجی گفت: با شرایط فعلی به نظر می‌رسد امتحانات پایان ترم این دانشگاه مجازی است.

حیدری افزود: دانشگاه آزاد برای تصمیم گیری برگزاری یا عدم برگزاری کلاس‌ها و امتحانات تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست.

معاون پارلمانی و امور مجلس دانشگاه آزاد ادامه داد: ستاد ملی مبارزه با کرونا  معمولا جلسه تشکیل و تصمیماتی را اتخاذ می‌کند و سپس به دانشگاه اعلام می‌کند.

حیدری درباره نحوه برگزاری کلاس‌های عملی و حضوری در دانشگاه آزاد در شهرهای قرمز گفت: نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری و علمی در شهر‌ها و واحد‌های مختلف، بسته به شرایط متفاوت است. کلاس‌های عملی در حد حضور ۳ الی ۵ نفر دانشجو در شهر‌هایی که وضعیت خوبی دارد یعنی دارای وضعیت زرد و سفید هستند، با برنامه ریزی کلاس‌های عملی برگزار می‌شود.

کلاس‌های عملی به هیچ وجه در شهر‌های با رنگ قرمز و سیاه برگزار نمی‌شود

سخنگوی دانشگاه آزاد با بیان اینکه لاس‌های عملی به هیچ وجه در شهر‌های با رنگ قرمز و سیاه برگزار نمی‌شود، بیان کرد: لزومی ندارد این کلاس‌های در این چنین شرایطی برگزار شود و مسئولان واحد‌های استانی باید منتظر بمانند تا وضعیت تثبیت شود و بعد از آن کلاس‌ها را برگزار کنند.

حیدری با اشاره به اینکه برای برگزاری کلاس‌های این ترم، طول تابستان را هم در اختیار داریم، افزود: در ماه های تیر و مرداد واحد‌های استانی می‌توانند کلاس‌های عملی خود را در صورت وجود شرایط در این دو ماه برگزار کنند، زیرا هدف ابتدا سلامتی و سپس یادگیری دانشجو با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

او با اشاره به اینکه درصدد هستیم با استفاده از آزمایشگاه‌ها و شرایط مطلوبی که در دانشگاه آزاد فراهم شده دانشجویان از فرصت تحصیل محروم نشوند، بیان کرد: اگر وضعیت بهینه و مطلوب شود می‌توانند کلاس‌های خود را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار