ورود ۱۰۰ هزار دانشجو معلم فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان به بدنه آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان، از ورود یکصد هزار دانشجو معلم به وزارت آموزش و پرورش طی مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین خنیفر در شورای مدیران کل دانشگاه فرهنگیان، با بزرگداشت روز معلم و با اشاره به برگزاری مراسم تودیع، تدفین و بدرقه شهید خوشنام و یادگار دفاع مقدس، فردا یکشنبه در مکان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، ایام ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای تقویت اراده، تصمیم گیری های بزرگ و کسب رضایت حق تعالی دانست.

دکتر خنیفر، فعالیت ها و اقدامات دانشگاه فرهنگیان را همچون دیگر دانشگاه های کشور در ۱۵ ماه نفس گیر کرونا، قابل تقدیر ذکر کرد و گفت: اگر چه آموزش های مجازی نمی تواند جای آموزش های حضوری را بگیرد، اما موقعیت پیش آمده فرصت بسیار خوب و مناسبی برای تمرین و مهارت جایگزینی است.

وی، آموزش های مجازی را در زمان حاضر با اهمیت اعلام و خطاب به مدیران کل تاکید کرد: اهتمام همه شما به منظور کاربرد بهینه آموزش های مجازی، بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار در زمان کنونی و یا در تداوم کرونا لازم و ضروری است. چرا که استفاده از ظرفیت های پنهان و نهان این آموزش ها نیز در زمان پساکرونا هم الزامی است.

این مقام مسئول، تعصب نسبت به دانشگاه و حساس بودن به مسائل آن را با اهمیت خواند و افزود: هر یک از ما نماینده حقوقی دانشگاه هستیم. باید در هر موقعیت و جایگاه با حفظ شان و منزلت یک دیگر و همچنین با مبنا قرار دادن عدالت به شایستگی وظایف خود را به سرانجام رسانیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به انجام امور مراجعه کنندگان دانشگاه بر پایه قوانین تصریح کرد: امید واهی ندادن و انجام اقدامات بر پایه اصول و قوانین به منظور جلب رضایت فرد مراجعه کننده، یک ضرورت است.

دکتر خنیفر، دانشگاه فرهنگیان را خانواده ای معنوی معرفی و خاطر نشان کرد: حل مسائل دانشگاه درون این مکان، رازداری و در عین حال ذکاوت و همچنین خودآغازگری از جمله موارد مهم و قابل توجه است.

وی، همچنین نگاه دین اسلام را به اصول و قواعد بسیار دقیق و تیزبینانه اعلام کرد و افزود: در انجام کارها باید خودآغازگر بود و بنا به تاکید امیرمومنان (ع) با رعایت نظم و ترتیب، امور را پیش برد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت پذیری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فرد در سیستم اداری برشمرد و تصریح کرد: باید مدام در حال آموزش بود. نقاد بودن، بیان حقیقت و امین بودن نیز از دیگر ویژگی ها و فضائل ارزشمند فرد برای کسب موفقیت در زمینه‌های کاری به شمار می رود.

این مقام مسئول، با تشکر از اقدامات و فعالیت های کلیه بخش ها و واحدهای دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف مشخص شده اظهار داشت: با توجه به تحویل یکصد هزار دانشجو معلم به وزارت آموزش و پرورش طی مهر ماه سال جاری، توجه بیش از پیش به وظایف، پایبندی به رسالت و انجام دقیق امور، تسهیل کننده دستیابی به اهداف دانشگاه است.

دکتر خنیفر، انسان را بهترین خود ارزیاب معرفی کرد و افزود: تنها محکمه ای که حقیقت را بیان می کند، وجدان فرد است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی، در پایان با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) تاکید کرد: از دست دادن فرصت‌های خیر، برای انسان مایه غم و اندوه است. باید در این عمر کوتا و گذران با تمام توان نسبت به انجام امور اهتمام ورزید و به هنگام و به موقع امور را به سرانجام رساند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار