برگزاری آزمون جامع دانش حرفه­‌ای معلمان طرح خرید خدمات؛ ۲ خرداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس مرکز برنامه‌­ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اطلاعیه ای پیرامون برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفه‌ای منابع انسانی (معلمان) صادر کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر سلیمان زاده در اطلاعیه ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در هفته دوم اردیبهشت ماه جاری، اعلام کرد که پیرو بخشنامه ۱۴۰/۲۸ مورخ ۱۷ شهریور ۹۹ و براساس مصوبه شورای راهبری برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی وزارت متبوع در هشتم اردیبهشت ۹۹ مقرر شد که به دلیل همپوشانی برنامه سنجش صلاحیت با برنامه جامع ارتقای توانمندی و مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، نتایج آزمون و ارزیابی دوره مهارت آموزی دانشگاه مورد پذیرش است و نیروهای حق­‌التدریس آزاد از شمول این برنامه خارج می­‌شوند.

همچنین آزمون جامع دانش حرفه­‌ای نیروهای طرح خرید خدمات در تاریخ دوم خرداد ۱۴۰۰ برگزار و برنامه سنجش صلاحیت آنان با استفاده از پنج ابزار (ارزیابی از تدریس، مدیریت اداره کلاس، پوشه کار، خود ارزیابی و ارزیابی مافوق) با برنامه‌­ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان از تاریخ ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد ماه انجام می­‌شود.

نیروهای خرید خدمات که امتیازات بالاتری در آزمون کسب کنند برابر قوانین و مقررات در تعیین مبالغ قرارداد سال آینده آنها مدنظر قرار خواهد گرفت و  قراردادشان برای سال آتی تمدید و ادامه خدمت خواهند داشت. در ضمن افرادی که نمره کمتر از حد نصاب را کسب کنند، یک نوبت فرصت دیگر برای شرکت در آزمون مجدد را خواهند داشت و در صورت عدم موفقیت، استمرار خدمت آنها مجاز نخواهد بود. 

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است که دوره‌­های مربوط به توسعه شایستگی (دوره ۳۰ ساعت متمرکز ستادی و۴۰ ساعت اختصاصی دبیرخانه­‌های کشوری) تا نیمه شهریور ماه تکرار و برای نیروهای رسمی و پیمانی گواهینامه ضمن خدمت صادر می‌شود و سایر نیروها پس از استخدام، گواهینامه ضمن خدمت دریافت خواهند کرد.

استان­‌های کشور می­‌توانند تا سقف پنج درصد از گروه معلمان داوطلب اعم از رسمی، پیمانی و غیر رسمی را به شکل داوطلبانه در برنامه ارزیابی از شایستگی با استفاده از سه ابزار ( ارزیابی ازتدریس، مدیریت اداره کلاس و پوشه کار ) شرکت داده و نتایج آنان را به شکل مستند به عنوان یکی از مولفه‌­های ارزیابی برای طرح رتبه­‌بندی معلمان نگهداری کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار