آخرین خبر آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، دوره‌های آموزشی معلمان حق‌التدریس در دانشگاه فرهنگیان از فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد و احکام استخدامی پذیرفته‌شدگان در آزمون پایانی از اول مهر ۱۴۰۰ است.

معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای تعیین تکلیف استخدامی باید در دوره آموزشی یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند و پس از قبولی در آزمون پایانی این دوره، استخدام خواهند شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش از طریق این آزمون، گفت: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در زمان مقرر توزیع می شود.
به دلیل هماهنگی‌هایی که باید با دستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی انجام شود این دفترچه منتشر خواهد شد.

پیش از این قاسم احمدی لاشکی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: آزمون اول را که سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کند مربوط به دانش آموختگان سایر دانشگاه ها است که حدود ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب خواهند شد.

وی اضافه کرد: پذیرش این افراد براساس ۷۰ درصد نمره کسبی و ۳۰ درصد مصاحبه خواهد بود.
آقای احمدی لاشکی ادامه داد: از مربیان نهضت سوادآموزی مشمول استخدام که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت نکرده اند و همچنین معلمان خرید خدماتی، قرآنی و طرح امین نیز امسال آزمون استخدامی مجزا در خرداد گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش سال گذشته ۲۷ هزار نفر سهمیه استخدامی داشت که همه این افراد جذب نشدند و افراد باقی مانده که حدود ۷ هزار نفر هستند به ظرفیت استخدام امسال افزوده می‌شوند و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از این سهمیه نیز مربوط به ایثارگران است.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: ۴ هزار نفر از افرادی که سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته شدند، ولی به دلیل کمبود ظرفیت پذیرش استخدام نشده اند نیز امسال به عنوان تکمیل ظرفیت سهمیه امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.
آقای احمدی لاشکی با اشاره به اینکه امسال ۱۰۰ هزار معلم وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شود افزود: ۸۰ هزار نفر از این معلمان مشمولان مصوبه استخدامی مجلس و ۲۰ هزار نفر نیز داوطلبان کنکور سراسری خواهد بود.
وی ادامه داد: معلمان غیر رسمی مشمول استخدام دوره یکساله و معلمان پذیرفته شده از کنکور سراسری دوره ۴ ساله را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهند گذراند.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش با تاکید براینکه استخدام معلمان در آموزش و پرورش و با توجه جمعیت دانش آموزی خواهد بود گفت: جمعیت دانش آموزی در سال ۱۴۰۳ به ۱۶ میلیون نفر خواهد رسید و از آن زمان به بعد با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو خواهیم بود.
وی به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: در صورت تصویب این طرح در مجلس معلمان به ۵ رتبه معلم پایه، معلم مربی، معلم حرفه ای، معلم سرآمد و معلم راهبر رتبه بندی می‌شوند و ارتقا به رتبه بالاتر هر ۶ سال یکبار اتفاق می‌افتد.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: معلمان با حداقل ۲۰ سال سابقه به رتبه سرآمد و حداقل با ۲۶ سال سابقه به رتبه راهبر خواهند رسید.
وی درباره پاسخ به این سوال که چرا معلمان مشمول افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده مستمر قانون مدیریت خدماتی کشور نشده اند افزود: این افزایش سال‌های ۹۴ و ۹۸ تحت عنوان رتبه بندی برای معلمان اعمال شد و به همین خاطر خیلی از فرهنگیان مشمول این افزایش نخواهند شد.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرروش گفت: این افزایش فقط مشمول معلمان رسمی خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار