راه‌اندازی 3 مرکز جدید علمی‌کاربردی در استان تا بهمن‌ماه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به برنامه جدی استان برای گسترش مراکز علمی و کاربردی در راستای توجه به ایجاد اشتغال و کار آفرینی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های انجام‌شده تا بهمن‌ماه شاهد راه‌اندازی سه مرکز جدید علمی کاربردی در استان باشیم.

دکتر علی‌حسین حسین‌زاده بر اهمیت آموزش‌های مهارتی تأکید و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهارتی در استان خوزستان به‌خصوص در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین در حوزه کشاورزی امکان رشد و ایجاد مراکز علمی و کاربردی در سطح استان خوزستان به‌طور جدی در حال پیگیری است.

وی همچنین با استناد به تأکیدات استاندار بر گسترش مراکز علمی و کاربردی و ایجاد اشتغال و کار آفرینی تصریح کرد: ایجاد مراکز جدید در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا با توجه به ظرفیت گردشگری در استان اولین مرکز علمی کاربردی گردشگری در سطح خوزستان تاسیس شد و از اول مهرماه امسال در سه رشته مرتبط با این صنعت اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به استقبال خوب از این مرکز ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های انجام شده در بهمن‌ماه نیز شاهد تأسیس حداقل سه مرکز در رشته‌های مختلف در استان باشیم.

حسین‌زاده بر لزوم توجه به کیفیت آموزش نیز تاکید و اظهار داشت: با توجه به وضعیت آموزش استان در حوزه‌ی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها امیدوارم با همت جدی رؤسای دانشگاه‌ها و پیگیری استانداری خوزستان طی یک برنامه‌ریزی کارشناسی‌شده شاهد ارتقاء کیفیت آموزش در سطح استان باشیم.

وی با بیان این‌که کیفیت آموزش امری است که با دستور و بخشنامه محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کیفت آموزش باید بر اساس رویکرد کارشناسی شناسایی آسیب‌ها طی یک برنامه حداقل دو ساله پیگیری و محقق شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان اظهارکرد: دانشگاه علمی کاربردی برنامه‌ریزی دقیقی را برای افزایش کیفیت آموزش آغاز کرده که در این مسیر شوراهای آموزشی در تمام 32 مرکز آموزش علمی کاربردی استان تشکیل شده است و با نظارت شورای آموزش برنامه کیفیت آموزش دنبال خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار