وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۱۹۷ هزار معلم مواجه است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهیا کردن شرایط برای جذب ۱۹۷ هزار معلم و سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس تبدیل شده است.
کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه ، با اشاره به درخواست از رئیس سازمان اداری و استخدامی و نیز وزارت آموزش و پرورش در رابطه با جذب معلمان کارنامه سبز اظهار داشت: هم اکنون وزارت آموزش و پرورش با کمبود 197 هزار معلم مواجه است.
وی تصریح کرد: از این رو مهیا کردن شرایط برای جذب 197 هزار معلم و سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس تبدیل شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: کارنامه افرادی که در مرحله اول هشتمین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی-آموزش و پرورش قبول شده‌اند سبز است موضوعی که نشان دهنده کسب رتبه و صلاحیت علمی آنها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بنابراین با توجه به کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش سازمان اداری و استخدامی باید مجوز ردیف‌های استخدامی کارنامه سبزها را براساس شاخص‌هایی چون رشته و جنسیت بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه صادر کند.

حسین پور اظهار داشت: در این شرایط وزارت آموزش و پرورش می‌تواند معلمان را جذب و برای پیمودن دوره‌های آموزشی لازم به دانشگاه فرهنگیان معرفی کند.

وی افزود: تاکنون با پیگیری از مسئولان و معاونان وزارت آموزش و پرورش، با صدور مجوز ردیف استخدامی حدود 10 هزار نفر موافقت شده و وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس رشته، جنسیت، بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه، اقدام به جذب کارنامه سبز‌های سراسر کشور اعم از پیرانشهر و سردشت کند.
آموزش‌ و پرورش قم با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو است
کمبود نیرو در 2 سال آینده برای آموزش‌وپرورش کاشان مشکل‌ساز می‌شود

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین هر استان به نسبت سهمیه باقیمانده، سهم خود را از جذب کارنامه سبز دارد و این سهم برای هر استان محفوظ خواهد بود و در نهایت فهرست پذیرفته شدگان هر استان بر اساس کارنامه داوطلبان احراز شده و چنانچه فردی تمایل به حضور در استان و منطقه پذیرفته شده را نداشته باشد، اولویت به داوطلبان بومی استان اختصاص می‌یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار