نحوه طرح سوالات آزمون وکالت سال ۹۹ اعلام شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سخنگوی سازمان سنجش درباره نحوه طرح سوالات آزمون وکالت سال ۹۹ توضیحاتی داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه طرح سوالات آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری اظهار کرد: قرار بود سال گذشته ( ۱۳۹۹) این آزمون بعد از یک بار لغو در تاریخ بیستم فروردین برگزار شود که به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا ناشی از شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و تغییر وضعیت تمامی شهر‌های برگزاری آزمون به حالت قرمز و اعمال محدودیت در استان‌ها و شهرستان‌های محل برگزاری، بار دیگر به تعویق افتاد.

او ادامه داد: مقرر شده آزمون وکالت در تاریخ ۲۵ تیر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: سوالات آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۹ از قوانین ذکر شده در جدول پیوست آگهی آزمون کارآموزی وکالت، منتشر شده در شهریور سال ۱۳۹۹ با آخرین اصلاحات و الحاقات و آرای وحدت رویه در همان موضوع طرح خواهد شد.

شرایط قبولی آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۹۹

داوطلبان این آزمون باید پس از قبولی در آزمون و موفقیت در مراحل گزینش (تحویل مدارک، تایید صلاحیت و ..) دوره ۱۸ ماهه کار آموزی وکالت خود را در کنار وکیل سرپرست تعیین شده، طی کنند. کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری در طی دوره کارآموزی خود می‌توانند پرونده‌های حقوقی مختلفی را با رعایت شرایط و قوانین معینی دریافت کرده و نظارت کنند.

پس از اتمام دوره ۱۸ ماهه کارآموزی که ممکن است بنا به تشخیص وکیل سرپرست کمی نیز طولانی‌تر شود، کارآموزان وکالت باید در آزمون اختبار شرکت کرده و پذیرفته شوند. آزمون اختبار به صورت شفاهی برگزار می‌شود و دریافت پروانه وکالت کانون وکلا منوط به کسب نمره لازم در این آزمون است.

کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری باید دقت داشته باشند که در صورت عدم موفقیت در سه دوره از آزمون اختبار، پذیرش آن‌ها لغو خواهد شد و مجددا باید پروسه شرکت در آزمون وکالت و گذراندن دوره کارآموزی را طی کنند؛ لذا در صورت عدم قبولی در نوبت سوم آزمون اختبار، پروانه وکالت به داوطلب تعلق نخواهد گرفت.

به داوطلبان علاقه‌مند به فعالیت در حیطه وکالت توصیه می‌شود که علاوه بر آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری سال ۹۹ در آزمون وکالت کانون وکلای قوه قضاییه نیز نام نویسی کرده و شانس قبولی خود را برای این آزمون بسنجند. این دو آزمون در برخی از شرایط، قوانین، منابع و… با هم تفاوت داشته و به صورت جداگانه برگزار می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار