بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر ابلاغ شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سازمان اداری و امور استخدامی کشور در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی، دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر در سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد.
به گزارش سازمان امور اداری و استخدامی کشور، در این بخشنامه که امروز منتشر شد، آمده است: «اجرای تکلیف بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به موجب ماده ۴۴ ضوابط اجرایی قانون مذکور به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در سازوکارها و فرآیندهای مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مواردی ابلاغ می شود.»
در ماده ۲ این دستورالعمل تصریح شده است: مشمولانی که در زمان تصویب قانون به صورت تمام وقت در یکی از حالات آزمایشی از جمله رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی و شرکتی برای انجام فعالیت‌های جاری در دستگاه‌های اجرایی به موجب حکم یا قرارداد مقام مسئول خدمت می کنند با رعایت شرایط زیر به صورت رسمی یا عناوین مشابه بر اساس مقررات استخدام یا تبدیل وضعیت می شوند.

در این ماده تاکید شده است: صلاحیت مشمولان در استخدام رسمی به تایید گزینش رسیده باشد و در صورت تایید نشدن برای استخدام رسمی فرد، ادامه خدمت وی در دستگاه اجرایی تابع حکم مقرر در ماده ۴۷ آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور است.

بر اساس این قانون، پست بلاتصدی باید در تشکیلات تفصیلی دستگاه برای انتصاب مشمولان وجود داشته باشد در صورت وجود نداشتن پست مناسب برای افراد مشمول، دستگاه اجرایی می‌تواند نسبت به پیشنهاد تغییر عناوین پست‌های سازمانی و یا انتقال و جابجایی آن متناسب با شرایط مشمول آن اقدام کند.

حق بیمه این نیروها باید توسط دستگاه اجرایی مربوط یا شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه اجرایی پرداخت شده باشد.

این نیروها باید در زمان تصویب قانون با دستگاه اجرایی یا شرکت های طرف قرارداد، قرارداد داشته باشند و قرارداد آنها در سال جاری نیز تمدید شده باشد.

در ماده ۳ این بخشنامه تاکید شده است: سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی از سقف اعتبار تعیین شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مشخص خواهد شد، همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تایید این نهاد نسبت به جابجایی اعتبارات مربوط به حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر آن دسته از مشمولان این دستورالعمل که به استخدام رسمی دستگاه در می‌آیند، اقدام کنند.

در ماده چهارم این بخشنامه آمده است: در صورت محدودیت اعتبارات تخصیصی به دستگاه در سقف اعتبار تعیین شده، اولویت برای استخدام و تبدیل وضع مشمولان بر اساس سابقه خدمت بیشتر است.

در ماده ۵ نیز تاکید شده است: به کارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه‌های اجرایی به جایگزینی نیروهای قراردادی، شرکتی و طرحی که در اجرای بند ب تبصره ۲۰ قانون استخدام رسمی دستگاه اجرایی در می آیند، ممنوع است.

در ماده ۶ تصریح شده است: تمام دستگاه های اجرایی موظفند پس از اجرای این دستورالعمل اطلاعات کارکنان را در سامانه کارمند ایران بارگذاری و به‌روزرسانی کنند تا اقدام لازم نسبت به صدور شماره مستقیم برای افراد واجد شرایط انجام شود.

در ماده ۷ این بخشنامه آمده است: مسئولیت پیگیری اجرای بند ۱۰ تبصره ۲۰ قانون و مفاد این دستورالعمل در آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که برای کارمندان خود از سامانه کارمند ایران شماره مستقیم دریافت نمی‌کنند بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است و مسئولیت حسن مفاد این دستورالعمل در دستگاه اجرایی بر عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار