سطح سؤالات کنکور 1400 بررسی می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور از بررسی سطح سؤالات کنکور 1400 خبر داد.

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس اظهار کرد: گزارشی را از داوطلبان دریافت کردیم که سطح سؤالات کنکور به صورت خاص در درس ریاضی بسیار دشوار بوده است و دانش‌آموزان زیادی هم معترض به این قضیه هستند.

وی با بیان اینکه آنچه در گزارش‌ها دریافت شده حاکی از این است که سختی سؤالات کنکور بی‌سابقه است، گفت: ابتدا به بحث کرونا و آموزش مجازی می‌پردازیم مبنی بر اینکه وقتی کرونا آمد و آموزش‌ها به صورت مجازی شد، انتظار می‌رفت که سازمان سنجش، سطح سؤالات را متناسب با آموزش به دانش‌آموزان درنظر بگیرد.

امرایی افزود: در سال‌های قبل از کرونا، آموزش به صورت حضوری بود، بعضی کلاس‌های کمک آموزشی برپا بود و اساتید به صورت حضوری رفع اشکال می‌کردند و باید سازمان سنجش این مسائل را درنظر می‌گرفت اما اکنون گزارش شده است که سطح سؤالات نه تنها نسبت به سال‌های قبل برابر نبوده بلکه سخت‌تر هم شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه به زمان نیاز داریم که سطح سؤالات و حتی درست و غلط بودن آنها را بررسی کنیم و اگر سازمان پژوهش هم به فکر داوطلبان هست، توصیه می‌کنم دقیقا مشخص کند که کدام سؤال اشتباه یا خارج از سرفصل‌‌های درسی طراحی شده تا موضوع دقیق‌تر بررسی شود.

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور افزود: موضوع بعدی این است که زمان آزمون کنکور با نوع سؤالات متناسب نیست؛ داوطلب در چند دقیقه زمان کم، سؤالات با این سطح را باید پاسخ دهد که خارج از عرف است.

وی تصریح کرد: بر هین اساس دیده‌بان شفافیت و عدالت این موضوع را بررسی خواهد کرد و به آن ورود می‌کند و مجلس و آموزش و پرورش هم به این موضوع ورود کردند و قاعدتاً با همکاری سایر نهادها و پاسخگویی و همکاری سازمان سنجش، پیگیری‌ها انجام شده و اگر اعتراض‌ها به‌جا باشد، حقی از داوطلبان کنکور نباید ضایع شود؛ اما در هر حال نیازمند زمان برای بررسی این موضوع هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار