بررسی وضعیت فعالیت دانشگاه‌ها در مهر/ بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها برای تعدادی از دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: آغاز آموزش حضوری به معنای آوردن همه دانشجویان به دانشگاه نیست بلکه برای حضور آنها، اولویت‌بندی می‌شود و مشروط به این است که واکسیناسیون انجام شده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه «گفت‌وگوی علمی» رادیو گفت‌وگو در مورد بایدها و نبایدهای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال 1400، اظهار کرد: تمام تلاش ما برای مهر1400 این است که پس از سه ترم آموزش الکترونیکی به سمت آموزش حضوری برویم.

وی تصریح کرد: سلامتی اساتید و دانشجویان در اولویت است و رایزنی‌هایی برای هموار کردن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه انجام شده است.

خاکی صدیق با بیان اینکه در وزارت علوم، شرایط بازگشایی در شرایط بیماری به صورت تخصصی بررسی شده است، ادامه داد: اولویت اول سلامتی است و آغاز آموزش حضوری به معنای آوردن همه دانشجویان به دانشگاه نیست بلکه برای حضور آنها، اولویت‌بندی می شود و مشروط به آن است که واکسیناسیون انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه هیچ اجباری از سوی وزارت علوم به وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه‌ها وجود نداشته است، تصریح کرد: تعطیلی مطلق آموزش تا زمانی که یک بیمار کرونایی در کشور نباشد، لطمه‌هایی را به نظام آموزشی خواهد زد.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار کرد: در هر حال نمی‌توانیم در مهر 1400 مانند قبل از اسفند 1398 پذیرای همه دانشجویان باشیم.

وی با اشاره به کارگروه‌های تخصصی متشکل از اعضای وزارت علوم و بهداشت برای بررسی بازگشایی دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: در شرایط بیماری نمی‌توان برای مهر 1400 با اطمینان سخن گفت و بستگی به شرایط کشور در اواخر شهریور دارد اما نباید رفع تکلیف کنیم و باید تلاش خود را به کار گیریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار