سبوس مانع ریزش مو می شود

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

یک متخصص طب سنتی گفت: به طور کلی ریزش مو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که داروهای گیاهی می‌تواند نقش موثری در کاهش این مشکل باشد.

متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: به طور کلی ریزش مو علل مختلفی دارد که تغذیه، خوردن آب سرد، هوای آلوده و آب کلردار می‌تواند عملکرد سلول‌های رشد مو را مختل کند.

دکتر حسین اکبری افزود: بهم خوردن نظم خواب، یبوست و عدم رسیدن مواد کافی به بدن مثل روی، مس و آهن نیز می‌تواند از دیگر علل ریزش مو باشد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف سبوس می‌تواند نقش موثری در کاهش ریزش مو داشته باشد زیرا حاوی ویتامین‌هایی زیادی است که برای بدن لازم می باشد.

این متخصص طب سنتی افزود: بسیاری از افراد برای درمان بیماری های فوق هزینه های بسیار بالایی را متقبل می شوند که اکثر آنها نیز بی نتیجه می ماند. مصرف جوشانده سبوس برنج توسط بسیاری از متخصیص پوست و مو توصیه شده است.با مصرف جوشانده سبوس برنج فواید بسیار زیاد را با هزینه بسیار کم بدست می آورید. همینطور می توانید سبوس برنج را داخل سوپ ریخته و مصرف نمایید.

اکبر گفت: رژیم غذایی مناسب می‌تواند کمبود ویتامین‌های B و فلزات کمیاب لازم را جبران کند.

وی خاطر نشان کرد: افراد می‌توانند از داروهای گیاهی نیز در کاهش ریزش مو استفاده کنند و همچنین انجام فعالیت‌های ورزشی نیز می‌تواند گامی موثر در رفع این اختلال باشد. با رژیم غذایی مناسب می‌توان عملکرد سلول‌های بدن را کنترل کرد.

اخبار سلامت اخبار