برترین برنامه های اندرویدی سال 2015

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

در سالی که گذشت برنامه های متنوع و البته جذابی برای سیستم عامل اندروید منتشر شد که در این گزارش می خواهیم به معرفی چند برنامه محبوب و البته پر طرفدار بپردازیم.

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، بهتر است نگاهی به عقب بیندازیم و ببینیم که چه برنامه هایی در سال جاری میلادی منتشر شدند. در سالی که گذشت برنامه های متنوع و البته جذابی برای سیستم عامل اندروید منتشر شد که در این گزارش می خواهیم به معرفی چند برنامه محبوب و البته پر طرفدار بپردازیم.

البته ممکن است برخی از اپلیکیشن ها وجود داشته باشند که به این لیست نرسیده اند اما شما می توانید در قسمت نظرات این برنامه ها را به ما معرفی کنید. در ادامه همراه ما باشید تا این لیست را با هم کامل کنیم.

Truemessenger

Truemesseng همانطور که از نامش پیداشت مخصوص ارسال پیام است. این برنامه برای بعضی از کاربران نام آشناست و البته برای برخی دیگر ناشناخته. Truemessenger شماره های ناشناخته و اسپم ها را شناسایی و بلاک می کند. این برنامه به اندازه ای هوشمند است تا بتواند اسپم ها را شناسایی کند.

در Truemessenger با قابلیت لغو ارسال پیام ها روبرو هستیم که می توانیم پیام هایی که به اشتباه ارسال کرده ایم را لغو کنیم. این برنامه کاملا رایگان است.

Google Now Launcher

شاید گوشی هوشمند شما دیگر این قابلیت را نداشته باشد که از جدیدترین نسخه ی اندروید استفاده کند.

در این مواقع می توانید از اپلیکیشن Google Now Launcher استفاده کنید. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید از بعضی قابلیت های جدیدترین نسخه ی اندروید مارشمالو استفاده کنید.

بی شک این برنامه می توانید بهترین تجربه شما از سیستم عامل گوگل را رقم بزند.

مارشمالو جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید است و قابلیت هایی جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

Pintasking

Pintasking یکی از برنامه های فوق العاده اندروید است که با استفاده از آن برنامه های در حال انجام شما را به صورت یک آیکون شناور در می آورد.

این برنامه باعث می شود تا بین برنامه های مختلف حرکت کنید بدون اینکه نیاز باشد به قسمت چند پنجره ای مراجعه کنید.

نسخه ی رایگان Pintasking برای شما قابلیت شناور کردن دو برنامه را به ارمغان می آورد و برای خرید نسخه ی کامل باید ۳٫۹۹ دلار هزینه کنید البته قسمت جالب این برنامه قسمتی است موسوم به Alt-Tab. انگشت تان را از قسمت سمت چپ نوار نوتیفیکیشن به پایین بکشید و یا دکمه ی Home را به سمت بالا بکشید تا آخرین برنامه ای که از آن استفاده می کردید باز شود. اگر یک بار دیگر این عمل را تکرار کنید به اولین برنامه که استفاده می کردید منتقل می شوید.بله این کار شبیه به کلید ترکیبی Alt-Tab در ویندوز است که به اندروید راه پیدا کرده است.

Native Clipboard

یکی دیگر از برنامه های کاربردی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد Native Clipboard بود. این برنامه ی حرفه ای در زمینه کپی-پیس عمل می کند و قابلیت های فراوانی را در این زمینه به ارمغان می آورد. با استفاده از این برنامه می توانید چندیدن متن را به طور همزمان کپی کنید و در برنامه ی مورد نظرتان آنها را بچسبانید.

حتی می توانید متون کپی شده را در برچسب های رنگی مختلف قرار داده تا از یکدیگر متمایز شوند. متن های کپی شده در این برنامه ذخیره می شوند و لازم نیست یک متن را دوباره کپی کنید.

Microsoft Word, Excel, Powerpoint

سال ۲۰۱۵ به پایان خواهد رسید در حالی که مایکروسافت گوشی های اندرویدی را فرا گرفته است.

غول ردوموند فشار تهاجمی خود را به سیستم عامل اندروید کم نکرده و در حال توسعه برنامه های خود برای این سیستم عامل است.

بهترین حرکت مایکروسافت ساخت سه برنامه ی جداگانه از سری آفیس برای اندروید بود. این سه برنامه به خوبی نسخه دسکتاپ در اندروید کار می کنند و می توانند کار شما را راه بیندازند.

ورد، اکسل و پاورپوینت برای صفحه نمایش های لمسی بهینه شده اند و در تمام اندازه ها به خوبی کار می کنند، چه یک گوشی ۴٫۵ اینچی داشته باشیم و یا یک تبلت ۱۰ اینچی. در ضمن برنامه های اکسل و پاورپوینت با قلم های نوری فوق العاده کار می کنند.

Adobe Photoshop Lightroom and Premiere Clip

ادوبی امسال به معرفی دو برنامه ی ادوبی فوتوشاپ لایت روم و ادوبی پریمیر کلیپ برای اندروید، کاربران را بسیار خوشحال کرد. هیچکدام از این دو برنامه کپی از همتایان خود در کامپیوتر های دسکتاپ نیستند، اما این دلیل نمی شود که این دو برنامه فوق حرفه ای نباشند.

فوتوشاپ لایت روم برای اندروید مزایای فوق العاده را به همراه آورده است. در این اپلیکیشن می توانید به آسانی عکس های خود را ویرایش کنید. پریمیر کلیپ نیز به سادگی کلیپ های شما را ادغام و ویرایش می کند و می تواند بسیار مفید واقع شود.

IFTTT DO

IFTTT DO یکی از بهترین برنامه ها برای ایجاد دکمه های مجازی در گوشی است. کافیست روی دکمه ها ضربه بزنید تا به طور خودکار عمل مورد نظرتان را انجام دهد. Do Note و Do Camera نیز به صورت جداگانه عرضه می شوند و کاربرد های خاص خود را دارند.

Layout and Boomerang by Instagram

اینستاگرام بیش از یک شبکه ی اشتراک گذاری تصاویر است. در حال حاضر با اپلیکیشن هایی که این شرکت معرفی کرده است می توان عکس های خلاقانه ای را از عکس های معمولی گوشی شما تشکیل داد.

با اپلیکیشن Layout می توان تصاویر را در قاب های متنوعی قرار دارد و با Boomerang نیز می توان کلیپ های کوتاه یکی دو ثانیه gif را ایجاد کرد. در برنامه بومرنگ ویدئو ها به صورت تکرار شونده هستند و از آنها می توانید در پروفایل تان استفاده کنید. ایده خوبی بود نه؟

Apple Music

امسال اپل با معرفی اپلیکیشن اپل موزیک به طور رسمی در این عرصه گام نهاد. و در یک حرکت شگفت آور با معرفی اپل موزیک ورد در دنیای اندروید نیز پدیدار شد. برای اولین بار است که سرویسی را از اپل بر روی پلت فرم گوگل مشاهده می کنیم. برای استفاده از این اپلیکیشن باید اپل آی دی داشته باشید.

با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به یک فروشگاه بزرگ از موسیقی به همراه چند ایستگاه رادیویی دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید موزیک ها را با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

Firefox 42+

همه ما با مرورگر محبوبو فایرفاکس آشنا هستیم و حالا شاهد حضور نسخه ی جدید این مرورگر در اندروید هستیم. نکته ای که فایرفاکس ۴۲+ را از رقیبان متمایز می کند قابلیت جدیدی است به نام Tab Queuing.

اساسا هر زمان که در برنامه ای مانند فیسبوک، توییتر و یا برنامه های دیگر روی لینکی ضربه می زنیم در مرورگری باز می شود. در قابلیت Tab Queuing لینک ها در مرورگر ذخیره می شوند و لازم نیست که دوباره وارد برنامه شوید. با اینکار می توانید به گشت و گذارتان در فیسبوک و توییتر ادامه دهید و بعد از اتمام کار به مشاهده لینک ها بپردازید.

اخبار فناوری اخبار