پذیرش دانشجوی ‌ارشد در پیام نور مسجدسلیمان از مهر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه پیام نور واحد مسجدسلیمان با بیان این‌که این دانشگاه سال گذشته به یک مکان مستقل آموزشی منتقل شد که این امر در روند ارتقای آن به مرکز بسیار مؤثر است، از اخذ مجوز پذیرش دانشجو در یک رشته کارشناسی‌ارشد برای مهرماه 95 خبر داد.

بهرام نیک‌بخش اظهار کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در سال گذشته رخ داد انتقال مکان دانشگاه بعد از 14 سال به مکانی متناسب با استانداردهای آموزشی به مساحت دو هزار و 270 مترمربع بود.

وی افزود: در حال حاضر واحد پیام نور مسجدسلیمان در 22 رشته مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کند؛ همچنین مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد رشته زمین‌شناسی برای مهرماه 95 را دریافت کرده‌ایم. البته در تلاش هستیم تا مجوز پذیرش دانشجو در سه رشته جدید کارشناسی را نیز اخذ کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور مسجدسلیمان با بیان این‌که تجهیزات سخت‌افزاری نرم‌افزاری و نیروی انسانی کاملی در این دانشگاه وجود دارد، گفت: برای تبدیل واحد پیام نور مسجدسلیمان به مرکز، مشکل دانشگاه نداشتن مکان مستقل آموزشی بود که با برطرف‌شدن مشکل این پرونده مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

نیک‌بخش در خصوص مزایای این اقدام، تصریح کرد: با تبدیل‌شدن واحد پیام نور مسجدسلیمان به مرکز، دانشگاه می‌تواند مجوز رشته‌های بیشتری را در مقطع کارشناسی ارشد اخذ کند، چارت نیروی انسانی دانشگاه تقویت می‌شود و سرانه بودجه سالانه افزایش می‌یابد و به‌طور کلی تغییراتی در چارت دانشگاه ایجاد می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های دانشگاه در حوزه نفت و گاز، گفت: در زمینه نفت با توجه به این‌که رشته‌های مرتبط با این صنعت در دانشگاه وجود ندارد، نمی‌توانیم به‌صورت تخصصی به این حوزه وارد شویم.

نیک‌بخش در خصوص برنامه دانشگاه در سال 95 توضیح داد: هدف این است که به‌طور کلی از نظر کیفی دانشگاه را ارتقا دهیم و آزمایشگاه‌ها را تقویت کنیم زیرا رشته‌های فنی و مهندسی نسبت به رشته‌های علوم انسانی با استقبال بیشتری مواجه هستند که درصدد هستیم ظرفیت پذیرش در این رشته‌ها را افزایش دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار