جشنواره شهر بیدار در شب های ماه رمضان در اهواز

دسته ها: اخبار استان اخبار

رئیس انجمن تئاتر اهواز گفت: جشنواره شهر بیدار تا آخر ماه مبارک رمضان در تالار آفتاب اهواز برگزار می شود.

مهرداد بهراد سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره شهر بیدار به همت انجمن هنرهای نمایشی اهواز و با برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و هنری در شب های ماه رمضان آغاز به کار می کند.

وی افزود: این جشنواره برنامه هایی از جمله جزءخوانی، ادبیات داستانی، شعر، تئاتر، اجرای موسیقی زنده، هنرهای تجسمی و هنرهای دستی برگزار می کند.

بهراد گفت: در جشنواره شهر بیدار از فرصت تقارن ماه رمضان با ایام فراغت دانش آموزان استفاده و برنامه های معنوی، مذهبی و فرهنگی بهره برداری برای این قشر برگزار می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی اهواز با بیان اینکه این برنامه با مدیریت بدون بودجه است یادآور شد: در بحث اقتصاد تئاتر نیز ضرورت دارد که گروه های تولیدی بتوانند اقتصاد خود را بدون نیاز به گرفتن کمک های دولتی از طریق تولیدات خود تامین کنند.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه ها در همه شب های ماه مبارک رمضان به صورت رایگان خواهد بود.

بهراد افزود: در بخش هنرهای نمایشی متاسفانه بیشتر تولیدات را فقط خودمان و یا اهالی هنر دیده اند و با بدنه مردم ارتباط مثبت و سازنده ای شکل نگرفته است.

این کارگردان و کارشناس تئاتر یادآور شد: در این جشنواره بر اساس نیازهای مردم عمل می شود و توانایی فرهنگی هنری اهواز در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

بهراد گفت: نمایش نامه خوانی، تعزیه نمایش های مذهبی، برنامه های کمدی، سخنرانی مذهبی و نمایشگاه عکس تخصصی تئاتر از دیگر برنامه های این جشنواره است و کنداکتور جشنواره نیز هنوز برای مشارکت افراد باز است.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود 12 گروه نمایشی و تک نوازی موسیقی، گروه های قصه خوانی و برنامه های مذهبی در فراخوان این جشنواره شرکت کردند.

این جشنواره در ماه رمضان هر شب ساعت 21 با جزءخوانی قرآن و برنامه های فرهنگی هنری در ساعت 22 در تالار آفتاب اهواز آغاز می شود.

اخبار استان اخبار