استخدام یک هزار و ۸۵۳ نفر در آموزش و پرورش خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل آموزش و پرروش خوزستان از استخدام یک هزار و ۸۵۳ نفر از طریق آزمون پیمانی و کنکور سراسری خبر داد.

محمد تقی‌زاده در جمع خبرنگاران به مجوز وزارت برای استخدام 20 هزار معلم در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، 697 نفر فارغ التحصیلان دانشگاه ها از طریق آزمون رسمی و به صورت پیمانی در آموزش و پرورش خوزستان جذب می‌شوند که در این زمینه استان ما رتبه چهارم را در جذب نیروی انسانی به خود اختصاص داد.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و 156 نفر از طریق آزمون سراسری کنکور و از میان فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که در این موضوع نیز خوزستان رتبه نخست را دارد.

مدیرکل آموزش و پرروش خوزستان با بیان این که زمان دقیق برگزاری آزمون استخدامی اعلام نشده است، بیان کرد: داوطلبان نیازی به حضور و مراجعه به ادارات مناطق و شهرستان ها ندارند و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخدام تابستان امسال پیگیر اطلاعیه‌های سایت سنجش از طریق صدا و سیما و روزنامه‌های کثیرالانتشار باشند.

وی ادامه داد: پذیرفته شدگانی که به صورت پیمانی جذب می‌شوند، پس از طی مراحل استخدام که شامل آزمون کتبی، مصاحبه عمومی و تخصصی، بررسی صلاحیت‌ها و معاینات پزشکی است، به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های مختلف و مهارت‌های تدریس را پشت سر خواهند گذاشت.

تقی‌زاده با بیان اینکه نیروهای پیمانی پس از حضور در دوره‌های سال تحصیلی 1396 – 1397 وارد مدارس خواهند شد، یادآور شد: پذیرفته شدگان کنکور و ورودی دانشگاه فرهنگیان نیز پس از چهار سال در آموزش و پرورش جذب می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرروش خوزستان خاطرنشان کرد: 60 درصد نیروهایی که استخدام می‌شوند، در مقطع ابتدایی و 40 درصد دیگر نیز سهمیه دوره متوسطه اول و دوم خواهند بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار