آغاز ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد در خوزستان از امروز

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام پایه هفتم در مدارس شاهد از امروز، گفت: علاقه‌مندان به ثبت‌نام در پایه‌های میانی این مدارس می‌توانند از 15 تا 25 مردادماه به سامانه سجا یا به‌صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

جمشید کمایی با بیان این‌که ثبت‌نام ورودی دوره متوسطه مدارس شاهد در پایه‌های هفتم و دهم صورت می‌گیرد و ثبت‌نام دیگر پایه‌ها به‌طور خودکار انجام می‌شود، اظهار کرد: ثبت‌نام پایه هفتم مدارس متوسطه شاهد از امروز، یکم تیرماه از طریق سامانه سجا آغاز شده و تا 2 هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال ثبت‌نام پایه دهم نیز به‌دلیل تغییرات صورت‌گرفته با کمی تأخیر آغاز خواهد شد، ثبت‌نام مدارس ابتدایی شاهد نیز به اتمام رسیده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به ثبت‌نام دانش آموزان شاهد در پایه‌های میانی، گفت: اگر دانش‌آموزی از مدرسه غیرشاهد در پایه‌های میانی تمایل به ثبت‌نام در مدرسه شاهد داشته باشد، با توجه به ظرفیت و خروجی این مدارس می‌تواند از 15 تا 25 مردادماه از طریق سامانه یا با مراجعه حضوری اقدام کند تا پس از امتیازبندی، تکمیل ظرفیت انجام شود.

کمایی عنوان کرد: اکنون 34 مدرسه شاهد متوسطه اول با تعداد چهار هزار و سه دانش‌آموز دختر و پنج هزار و 179 دانش‌آموز پسر و 28 مدرسه شاهد در متوسطه دوم با تعداد سه هزار و 831 دانش‌آموز دختر و سه هزار و 199 دانش‌آموز پسر در استان فعالیت می‌کنند. در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش مدرسه شاهد در استان وجود ندارد.

وی با بیان این‌که شرط نمره‌ای دانش‌آموزان در سامانه سجا مشخص شده است، تصریح کرد: مدارس شاهد 2 دسته دانش‌آموز می‌پذیرند؛ دسته اول دانش‌آموزان فرزند و نوه شاهد و آزادگان و دسته دوم فرزندان جانبازان بالای 50 درصد هستند که فارغ از هرگونه شرایطی ثبت‌نام می‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به فرم امتیازدهی دانش‌آموزان غیرشاهد، اظهار داشت: این امتیازات بر اساس وضعیت معدل، جانبازان زیر 50 درصد و رزمندگان، افراد خیر و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز، اعضای ستاد شاهد، حافظان قرآن و فرزندان فرهنگیان اختصاص می‌یابد و دانش‌آموزان پس از جمع‌بندی امتیازات پذیرفته خواهند شد.

اخبار استان اخبار