شهردار اهواز عملکرد موفقی نداشت

دسته ها: اخبار استان اخبار

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهر اهواز به یک شهردار کارآمد نیاز دارد. متاسفانه آقای موسوی نتوانسته شهر اهواز رو به جلو ببرد و امروز شهر به یک تکان نیاز دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قربان‌علی سعادت‌نیا، اظهار کرد: به دلیل روند ضعیفی که بر عملکرد شهردار اهواز حاکم است، و علی‌رغم تذکرات و نطق‌های سه ساله اعضای شورا و تلاش برای بهبود وضعیت شهرداری و همچنین عدم اشراف و توان مدیریتی شهردار اهواز، ناگزیر به طرح سوال از وی شده‌ایم.

وی افزود: پیش از این نیز آقای خورشیدی، دیگر عضو شورای شهر اهواز جهت سوال از شهردار اهواز اقدام کرده بود که این سوال به جایی نرسید و نتیجه‌ای حاصل نشد. به همین دلیل و از آنجا که در حوزه‌های مختلف شهرداری سوال وجود دارد و پیشرفت ملموسی در پروژه‌ها و اقدامات شهرداری مشاهده نمی‌شود، بار دیگر نسبت به طرح سوال از شهردار اقدام کردیم.

سعادت‌نیا ادامه داد: در ساختار منابع انسانی و توسعه نیروی انسانی و به کارگیری نیروهای کارآمد در شهرداری مشکلات بسیاری وجود دارد و همچنین نحوه به کارگیری نیروها در شهرداری اهواز سازوکار مناسبی ندارد. اکنون در حوزه خدمات شهری مشکل داریم، در بافت فرسوده وضعیت مناسبی نداریم و در پسماند نیز وضعیت مناسب نیست.

وی گفت: حتی برای جابه‌جایی دست فروشان از خیابان نادری 20 ماه طول کشید تا این کار انجام شود و اکنون نیز 2 ماه است برای استقرار دستفروشان در پارک ربیع مشکل داریم.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: همچنین حقوق‌های معوقه، تحصن‌های مختلف و وضعیت کارگران خدمات شهری از دیگر مشکلاتی است که شهرداری اهواز با آن دست به گریبان است و شهردار نتوانسته آنها را حل کند. همچنین در جذب درآمدها و سرمایه‌گذاری واقعا مشکل داریم و وضعیت خدمات شهری نیز مطلوب نیست.

وی با بیان این‌که کارهای روی زمین مانده شهرداری زیاد است، اظهار کرد: ساخت و سازها در اهواز وضعیت مناسبی ندارد، پرونده‌های حقوقی و املاک خروجی خوبی نداشته‌اند، وضعیت قطار شهری اهواز نابسامان است و در مجموع شهردار در حوزه‌های مختلف موفق نبوده و در پی آن، نگاه فرهنگی و اجتماعی شهروندان به شهرداری مثبت نیست.

سعادت‌نیا گفت: مردم مطالبات بحقی دارند و با مراجعه به شورای شهر اعتراض می‌کنند. با افزایش تعداد اعضای شورای شهر اهواز از 9 نفر به 21 نفر در دوره چهارم، شهروندان انتظار داشتند کارهای بسیار بزرگی در شهر اهواز ببینند که متاسفانه همراهی و همدلی بین شهردار و شورای شهر وجود ندارد و از سوی دیگر شهردار نتوانسته است اعتماد شهروندان و شورای شهر را جلب کند.

وی افزود: در مجموع عملکرد ضعیف شهردار موجب شد که سوال مطرح شود. سوال از شهردار به هیات رییسه شورا تحویل داده شده و شهردار 10 روز فرصت دارد به آن پاسخ دهد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهر اهواز به یک شهردار کارآمد نیاز دارد. متاسفانه آقای موسوی نتوانسته شهر اهواز رو به جلو ببرد و امروز شهر به یک تکان نیاز دارد.

اخبار استان اخبار