آماده‌باش بیمارستان‌های خوزستان به دلیل گرمای شدید

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: به دلیل گرمای شدید، بیمارستان‌های استان به حالت آماده‌باش خواهند بود.

هاشمی بالدی با اشاره به روند افزایش دمای هوا در استان اظهار کرد: از سه روز گذشته و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر این که دمای هوا از روز چهارشنبه گرم‌تر می‌شود و به فراتر از 50 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه جهت انجام تدابیر و اقدامات مورد نیاز انجام شد و به تمام دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران در این خصوص ابلاغ شده است.

وی افزود: با ادارات کار جهت اتخاذ تهمیداتی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین با دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی‌ شاپور اهواز جهت امدادرسانی و آماده‌باش بیمارستان‌ها هماهنگی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: برای اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص گرم شدن هوا با صدا‌و‌سیما هماهنگ شده است تا به صورت زیرنویس نکات مورد نیاز اطلاع‌رسانی شود.

بالدی در خصوص عدم اعلام تعطیلی گفت:در این خصوص باید در نظر گرفت که دمای هوا معمولا از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد به 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و تایم اداری نیز تا ساعت 14:30به پایان می‌رسد، ولی در خصوص مشاغل سخت و زیان‌آور در بخش خصوصی، بنگاه‌های کوچک و متوسط و بزرگ این موضوع به اداره‌کار بازمی‌گردد. در این زمینه طی یک نامه به اداره‌کار اعلام کردیم که این موارد رعایت شود و بازدیدهای میدانی و بررسی‌های انجام شود و اقدامات لازم جهت جلوگیری از تهدید سلامت افراد اتخاذ شود.

وی با اشاره به پدیده گرد ‌و خاک در استان تصریح کرد: در خصوص مقابله با گرد ‌و خاک، گرمازدگی و گرمای شدید با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مکاتبه شده است تا تقریبا در حالت آماده‌باش قرار گیرند و اقدامات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در خصوص لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز گفت: از یک ماه گذشته با شرکت توزیع برق جهت مدیریت درست مصرف و فرهنگ‌سازی برای مقابله با مصرف بی‌رویه برق هماهنگی شده است؛ یکی از موارد مورد تاکید در شرایط گرم‌ شدن هوا، صرفه‌جویی در مصرف آب و حامل‌های انرژی به ویژه برق است. انتظار است که با اطلاع‌رسانی صحیح شهروندان حداقل در زمان اوج مصرف و در ساعت 11 تا 18 در مصرف برق صرفه جویی کنند.

بالدی ادامه داد: در حال حاضر مشکل خاصی در خصوص قطعی آب و یا برق نداریم و مشکل قطع آب در روزهای گذشته برطرف شده است.

اخبار استان اخبار