افتتاح مرکز آموزشی پژوهشی زبان در دانشگاه چمران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مرکز آموزشی – پژوهشی و خدماتی زبان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد.

دکتر علیرضا جلیلی فر رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز در حاشیه برگزاری آیین افتتاح این مرکز که 9 تیرماه و همزمان با رونمایی از تندیس فردوسی در این دانشکده برگزار شد، در این خصوص اظهار کرد: ایجاد فضاهایی پویا در دانشگاه‌ها و جامعه در گرو تغییر در نگرش‌ها و ارائه ایده‌های نو و نیز اعمال مدیریتی منطقی و آینده‌نگر است.

وی گفت: بدیهی است شناسایی دقیق و همه‌جانبه قابلیت‌ها و امکانات موجود در دانشگاه‌ها می‌تواند موجب تحولات بیشتری در عرصه پیشبرد آموزش و پژوهش باشد.

وی افزود: وجود نیروهای پرتوان و متخصص در زمینه‌های گوناگون در دانشگاه‌ها و تمرکز امکانات سخت‌افزاری در این مراکز علمی به مدیران این فرصت استثنایی را می‌دهد تا با برنامه‌ریزی‌های سنجیده، از تمام توان موجود به نفع دانشگاه و کشور بهره گیرند.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به توانایی‌های علمی این دانشکده، عنوان کرد: دانشکده ادبیات و علوم انسانی با داشتن اعضای هیأت‌علمی پرتلاش و توانمند به ویژه در گروه‌های زبان و ادبیات انگلیسی، فرانسه و فارسی می‌تواند علاوه بر انجام فعالیت‌های متعارف سازمانی خود، بیشتر و بهتر در خدمات اهداف عالی آموزشی و پژوهشی باشد.

جلیلی فر ادامه داد: از این‌رو تأسیس یک مرکز آموزشی – پژوهشی و خدماتی درون سازمانی برای تجمیع و تمرکز بخشیدن به همه توانمندی‌های موجود، علاوه بر ایجاد فضایی پرشور و مؤثر در این دانشکده، می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیازهای بنیادی اعضای هیأت‌علمی و دانشجویان را به ویژه در امر پژوهش برآورد کرده و در جهت کارآفرینی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان گام‌های مؤثری بردارد.

وی اظهار کرد: در این راستا مدیریت دانشکده با مطالعه و بررسی توان‌های موجود، مرکز مشترک آموزشی – پژوهشی و خدماتی زبان را با موافقت هیأت‌رئیسه و زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه راه‌اندازی کرد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اهداف تأسیس این مرکز گفت: توسعه و گسترش فعالیت‌های پژوهشی میان افراد دانشگاهی و غیردانشگاهی، تقویت و گسترش ارتباط دانشگاه با سازمان‌های دولتی و خصوصی، استاندارد کردن فعالیت‌های علمی – پژوهشی در سطح دانشگاه و جامعه ازجمله اهداف این مرکز است.

جلیلی فر ادامه داد: حوزه فعالیت‌های این مرکز در گروه زبان انگلیسی و فرانسه شامل ترجمه مقالات فارسی به دو زبان، برگزاری کارگاه‌های عمومی در ترجمه متون دانشگاهی، برگزاری کلاس‌های آمادگی آزمون تافل، آیلتس و غیره برای عموم، برگزاری آموزش زبان فرانسه برای عموم و … خواهد بود.

وی گفت: فعالیت‌های گروه زبان و ادبیات فارسی نیز شامل برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه نگارش و ویرایش برای اعضای هیأت‌علمی، ویراستاری کتاب و گزارش‌های طرح پژوهشی اعضای هیأت‌علمی، برگزاری دوره‌های آشنایی با زبان‌های باستانی و … است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار