آغاز طرح ترافیک تابستانه در محورهای خوزستان از 15 تیر

دسته ها: اخبار استان اخبار

رییس پلیس ‌راه خوزستان از آغاز اجرای طرح ترافیک تابستانه در محورهای استان از 15 تیر ماه خبر داد.

سرهنگ رضا دولت‌شاهی اظهار کرد: با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود عید فطر در روز چهارشنبه باشد و آغاز مسافرت‌های تابستان امسال نیز در تعطیلات عید است، اجرای طرح ترافیک تابستانه از بعدازظهر سه‌شنبه 15 تیرماه در جاده‌های استان آغاز می‌شود.

وی افزود: جهت آمادگی برای مسافرت‌های فصل تابستان جلسات متعددی با راه‌وشهرسازی، پایانه‌ها و دیگر دستگاه‌ها برگزار و هماهنگی‌های لازم انجام شده و تمهیدات و برنامه‌ریزی های لازم در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس ‌راه خوزستان با اشاره به این‌که در معمولا در فصل تابستان اوج ترافیک در محورهای خروجی استان است، گفت: در محورهای خروجی استان به ویژه محور اهواز- اندیمشک و اهواز- ایذه- شهرکرد که محورهای ترافیک سنگین در تابستان خواهند بود، گشت‌های نامحسوس سامان‌دهی می‌شوند و علاوه بر کنترل ترافیک، کنترل ناوگان عمومی به صورت ویژه در دستور کار است.

دولت‌شاهی ادامه داد: در خصوص ایمنی و کنترل اتوبوس‌ها و با توجه حساسیت‌های موجود به ویژه پس از سوانح اخیر تاکید خاصی وجود دارد و تاکسی‌های ویژه مسافرت‌های برون شهری نیز در برنامه کنترل ویژه قرار دارند.

وی با بیان این ‌که شاخص‌های مختلفی در کنترل اتوبوس‌های مسافربری مدنظر است، عنوان کرد: سیستم ایمنی سالم، سیستم روشنایی، تجهیزات لازم، سالم بودن چرخ‌ها و کیفت ‌آن‌ها، مجهز بودن به سامانه 1020، بسته شدن کمربند و پایش سلامت رانندگان از جمله ملاک‌‌های مورد نظر در کنترل اتوبوس‌های مسافربری است. رانندگان اتوبو‌س‌ها در ایستگاه پلیس مورد تست سلامت قرار می‌گیرند و اگر راننده دارای مشکلی بود در همان محل نگه‌داری و باید راننده جایگزین برای اتوبوس در نظر گرفته شود.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: کنترل اتوبوس‌های مسافربری و همچنین پایش سلامت رانندگان این اتوبوس‌ها را با جدیت انجام می‌دهیم و پیگیر هستیم. رانندگان اتوبوس‌ها حتما باید دارای کارت هوشمند سلامت و دفترچه ویژه باشند.

دولت‌شاهی با بیان این‌که اجرای طرح ترافیک تابستانه تا هفته نخست مهرماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: اوج مسافرت‌های تابستانی و بار ترافیک در هفته نخست پس از ماه رمضان است و بیشترین ترافیک در محورهای خروجی استان خواهد بود.

وی با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای اصلی استان گفت: اکنون دوربین‌ها در محورهای اصلی خوزستان در حال نصب است و تقریبا در تمام مسیر اصلی اهواز ـ اندیمشک این دوربین‌ها نصب می‌شوند.

رییس پلیس ‌راه خوزستان افزود: این دوربین‌ها علاوه بر ثبت سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز ثبت می‌کنند و اگر متوسط سرعت راننده در طول مسیر بیش از حد مجاز باشد به صورت اتوماتیک اعمال قانون می‌شود.

اخبار استان اخبار