25 درصد سهیمه استخدامی دستگاه های اجرایی امسال نیز مختص ایثارگران است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال نیز 25 درصد سهمیه استخدامی دستگاه های اجرایی مختص ایثارگران است و قرار است آزمون استخدامی دستگاه ها در ماه جاری برگزار شود.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بنیاد شهید، حجت الله امانی افزود: ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در تیر ماه سال جاری آغاز می شود.
براساس آمار بنیاد شهید در حال حاضر 51 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر کشور جویای کار هستند.
وی اظهار داشت: همزمان با برگزاری آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، ایثارگران تحت پوشش ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران جهت کسب فرصت استخدامی مورد علاقه خود براساس مدرک تحصیلی موردنیاز دستگاه های اجرایی طبق مجوز صادره از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تکمیل سهمیه 25 درصد ویژه ایثارگران رقابت می کنند.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید افزود: در این دوره نیز با رعایت عدالت و شایسته گزینی افراد واجد شرایط انتخاب و از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دستگاه های اجرایی معرفی خواهند شد که به همین منظور لازم است افراد تحت پوشش ضمن کسب اطلاعات لازم نسبت به رعایت برخی از موارد اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه ایثارگران شرکت کننده از شرط سنی، معدل و گرایش تحصیلی معاف هستند، خاطر نشان کرد: تمامی افراد جویای کار که پیش از این به بنیاد شهید شهرستان و منطقه خود مراجعه و تقاضای شغل داده اند، در صورت عدم اشتغال به کار یا تحصیل باید با مراجعه حضوری به بنیاد مربوطه نسبت به اصلاح و به روز رسانی مدرک تحصیلی، وضعیت خدمت نظام وظیفه و وضعیت شغلی خود اقدام کنند.
امانی در خصوص شرایط ایثارگران مشمول پنج درصد سهمیه استخدامی ویژه سایر ایثارگران، تصریح کرد: در میان این ایثارگران پس از انتخاب نوع سهمیه و رقابت، افرادی که بالاترین نمره فضلی را کسب کنند انتخاب می شوند که پس از پذیرفته شدن باید با اخذ گواهی ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و یا منطقه مربوطه به دستگاه ذیربط مراجعه کنند.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید خاطرنشان کرد: ایثارگرانی که واجد شرایط استفاده از سهمیه استخدامی ایثارگران نیستند و یا تمایل به استفاده از سهمیه ایثارگران ندارند به استناد تبصره یک ماده 21 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران از شرط معدل و سن معاف هستند، همچنین در اجرای رقابت استخدامی بین ایثارگران مشمول، رعایت اولویت استخدامی پیش بینی شده و اولویت جذب با جانبازان، آزادگان، فرزندان شاهد و فرزندان جانباز 25 درصد و بالاتر است.
وی ادامه داد: این آزمون استخدامی برای جذب در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی (مطابق آگهی استخدامی)، وزارت آموزش و پرورش (صرفا در استان سیستان و بلوچستان)، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی (تهران)، مرکز رقابت (تهران)، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان (تهران)، سازمان امور مالیاتی (مطابق آگهی استخدامی)، سازمان قضایی نیروهای مسلح (مطابق آگهی استخدامی)، سازمان تعزیرات حکومتی (مطابق آگهی استخدامی)، وزارت دادگستری (مطابق آگهی استخدامی)، سازمان دامپزشکی کشور (مطابق آگهی استخدامی) و سازمان تبلیغات اسلامی (مطابق آگهی استخدامی) انجام می شود.
امانی اظهار داشت: جهت شناسایی افراد واجد شرایط جویای کار، تمام عناوین شغلی مورد نیاز دستگاه ها به ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها ابلاغ شده تا مراتب انجام ثبت نام به افراد واجد شرایط اطلاع رسانی شود.
براساس آماربنیاد شهید، شمارجانبازان کشور 546 هزار و 108 تن است که از این شمار 320 هزار و 528 تن جانباز زیر 25 درصد(شامل 59 درصد از جانبازان) به شمارمی آیند و 225 هزار و 580 تن (شامل 41 درصد جانبازان) بیش از 25 درصد جانبازی دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار