توزیع کارت آزمون سراسری سال 95

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال 1395 دانشگاه‌ها و موسسات عالی از دیروز آغاز شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت داوطلبان از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org توزیع می شود.

ابراهیم خدایی افزود: در این آزمون 860 هزار و 109 داوطلب نام نویسی کرده اند که از این تعداد 59 درصد زن و 41 درصد مرد هستند.

وی با بیان اینکه برخی از داوطلبان در دو و یا سه گروه آزمایشی نام نویسی کرده اند، گفت: این افراد باید دو و یا سه کارت ورود به جلسه آزمون از این سایت دریافت کنند و با توجه به این موضوع برای حدود یک میلیون و 14 هزار داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

خدایی افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی حدود 162 هزار نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی حدود 519 هزار نفر، در گروه آ‍ زمایشی علوم انسانی 161 هزار نفر، در گروه هنر 54 هزار نفر و در گروه زبان های خارجی 115 هزار نام نویسی کرده اند.

وی با بیان اینکه این آزمون صبح و عصر روزهای پنج شنبه و جمعه 24 و 25 تیر برگزار می شود گفت: آزمون گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، آزمون گروه هنر عصر پنجشنبه، آزمون گروه علوم تجربی صبح جمعه و آزمون گروه زبان های خارجی عصر جمعه برگزار می شود.

خدایی افزود: سؤالات این آزمون به صورت چهار گزینه ای و شخصی سازی شده است و نام و مشخصات فرد بر روی دفترچه سوالات و پاسخ نامه درج شده است.

وی گفت: سوابق تحصیلی با تاثیر مثبت اعمال می شود که 25 درصد برای سال سوم آموزش متوسطه و 5 درصد برای دروس پیش دانشگاهی که به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است.
خدایی افزود: نتایج اولیه این آزمون نیمه دوم مرداد اعلام می شود و شمار داوطلبان این آزمون در مقایسه با پارسال حدود 17 هزار کاهش داشته است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، امسال پذیرش در حدود 82 درصد از کل ظرفیت آموزش عالی صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار