خوزستان با کمبود 7 هزار معلم مواجه است

دسته ها: اخبار استان اخبار

مديرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت:خوزستان با کمبود 7 هزار معلم مواجه است.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقي‌زاده در نشست با جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: در حال حاضر استان خوزستان با کمبود 7 هزار معلم روبه‌رو بوده و منتظر رديف استخدامي براي جذب
آنها است.
وي از نمايندگان استان درخواست کرد تا پيگير چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش به‌ويژه جذب منابع مالي و گرفتن رديف استخدامي باشند.
مديرکل آموزش و پرورش استان بيان کرد: نهايت تلاش آموزش و پرورش اين است تا منابع انساني در استان حفظ شوند و 7 هزار نيروي درخواست‌کننده انتقال برون استاني از خوزستان خارج نشوند.
تقي‌زاده در اين نشست ضمن طرح مسائل و مشکلات آموزش و پرورش و رايزني با نمايندگان مردم براي ارائه راه‌کارهاي خروج از آسيب‌هاي موجود، بر اهميت برنامه‌ريزي تأکيد کرد و گفت: برنامه توسعه آموزش و پرورش وارد سومين سال خود شده است و ارزيابي فعاليت‌ها بر اساس شاخص‌هاي اعلام شده نشان از پيشرفت در اولويت‌هايي مثل توسعه پيش دبستاني و انسداد مبادي بي‌سوادي دارد.
وي با اشاره به توسعه کمي و کيفي مدارس استعدادهاي درخشان به‌عنوان يکي از اولويت‌هاي مدارس استان توضيح داد: کسب رتبه نخست کشوري آموزشگاه فرزانگان اهواز نشان داد آموزش و پرورش در شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر و ارتقاي رتبه علمي استان موفق عمل کرده است.
تقي‌زاده در پايان خاطر‌نشان کرد: نمايندگان مجلس و همه دستگاه‌هاي اجرايي بايد به‌منظور ارتقاي کمي و کيفي آموزش و پرورش استان با بخش آموزش استان تعامل و همکاري داشته باشند.

اخبار استان اخبار