تخلفات رانندگان اتوبوس را پیامک کنید

دسته ها: اخبار استان اخبار

رییس پلیس راه خوزستان گفت: سامانه 110120 جهت ارتباط مسافران اتوبوس ها با پلیس راه فعال است. مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی راننده و یا بسته نشدن کمربند ایمنی می توانند از طریق پیامک اطلاع رسانی کنند.

سرهنگ رضا دولتشاهی در خصوص عوامل تصادفات اتوبوس اظهار کرد: سه عامل تصادفات اتوبوسی تاثیر گذار است که شامل عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده است.

وی افزود: در تصادفات اتوبوسی که در خوزستان رخ داده، عامل انسانی بیشترین تاثیر را داشته است.

رییس پلیس راه خوزستان با بیان این که راننده در کاهش تصادفات اتوبوسی نقش بسیار مهمی دارد، گفت: اگر عامل انسانی، سرعت مطمئنه و حق تقدم را رعایت کند، حتی در جاده هایی که دارای مشکل هستند نیز می تواند اتوبوس را کنترل کند و حتی در صورت رخ دادن تصادف، از شدت آن کاسته می شود. در حوادث اتوبوسی به دلیل آن که وسیله نقلیه بزرگی است هر چه سرعت بیشتر باشد، شدت تصادف نیز افزایش پیدا می کند.

دولتشاهی تصریح کرد: خواب آلودگی راننده و عدم رعایت سرعت مطمئنه در مسیرهای باریک و کوهستانی از بیشترین عوامل تصادفات اتوبوسی است.

وی اظهار کرد: امسال 2 سانحه اتوبوسی در استان خوزستان رخ داد؛ سانحه نخست در جاده اهواز – ایذه – دهدز بود که تصادف به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه بود و این تصادف چهار فوتی به دنبال داشت. سانحه اتوبوسی که در چند روز گذشته و در مسیر لالی – مسجدسلیمان رخ داد نیز به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه بود. در این اتوبوس تنها راننده حضور داشت که متاسفانه در این سانحه در گذشت.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: به طور قطع اگر این اتوبوس حامل مسافر بود، میزان تلفات این حادثه بیشتر می شد. البته در این حادثه نیز مشخص شد در صورتی که راننده کمربند ایمنی را بسته بود، فوت نمی کرد زیرا راننده بر اثر پرتاب به بیرون از اتوبوس جان خود را از دست داده بود.

دولتشاهی با بیان این که طرح های نظارتی بر حمل و نقل عمومی در فصل تابستان اعمال می شود، عنوان کرد: به دلیل حساسیت موجود، تاکید ویژه ای بر نظارت بر حمل و نقل ناوگان عمومی، اتوبوس ها و تاکسی های بین شهری وجود دارد. اکنون راننده های اتوبوس های مسافربری در ایستگاه ها از لحاظ سلامت کنترل می شوند و همچنین اتوبوس از لحاظ فنی و ایمنی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سامانه 110120 جهت ارتباط مسافران اتوبوس ها با پلیس راه فعال است. مسافران در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی راننده و یا بسته نشدن کمربند ایمنی می توانند از طریق پیامک اطلاع رسانی کنند. بلافاصله این تخلف به اطلاع اولین گشت می رسد و با آن برخورد می شود.

رییس پلیس راه خوزستان با بیان این که کنترل بسیاری بر اتوبوس ها اعمال می شود، گفت: این روزها کنترل اتوبوس ها بیشتر شده است و روزانه بیش از 30 تا 40 اتوبوس مورد بررسی و کنترل قرار می گیرند و در صورت احراز کوچک ترین تخلف، برخورد می شود.

اخبار استان اخبار