برگزاری آزمون استخدام فراگیر دانشگاه‌ها تا پایان سال جاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دکتر محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 200 درصدی اعتبارات تأمین و تجهیز دانشگاه‌ها در سه سال اخیر و برگزاری آزمون استخدام فراگیر دانشگاه‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر امید در گردهمایی معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که به میزبانی دانشگاه کردستان در سنندج برگزار شد، با قدردانی از میزبانی خوب دانشگاه کردستان، اظهار کرد: سال گذشته به لحاظ مالی، سال خوبی برای مجموعه آموزش عالی نبود و این به دلیل محدودیت دولت در بحث اعتباری و بودجه بود.
وی افزود: سال گذشته حدود 92 درصد اعتبارات بخش آموزش عالی تخصیص پیدا کرد و این در صورتی است که سال‌های قبل این میزان به 98 درصد هم رسیده بود.
دکتر امید تصریح کرد: در همایشی که با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، قول‌هایی مبنی بر جبران کسری اعتبارات سال گذشته داده‌ شد که یک بخش آن عملی شده است.
وی اضافه کرد: اعتبارات دانشگاه‌ها در بحث تأمین و تجهیز در سه سال اخیر حدود 200 درصد افزایش پیدا کرده، زیرا اعتقاد داریم که بهسازی و تعمیر بهتر از ساخت و ساز جدید است.
دکتر امید خاطرنشان کرد: اعتبار امسال تعمیر، تجهیز و محوطه سازی دانشگاه‌ها، حدود 6 هزار میلیارد ریال است که با توجه به قول‌ های داده شده مبنی بر تخصیص اعتبار، از دانشگاه‌ها می خواهیم که در تابستان موارد تعمیراتی را به انجام برسانند.
وی در پاسخ به سئوال دانشگاه ها درخصوص اعتبارات جدول 14 ابراز امیدواری کرد: از محل جدول 14 سال 95 اعتبارات خوبی گذاشته شده است که قرار شد با سایر تخصیصات این رقم نیز تخصیص پیدا کند که حدود 30 درصد آن به دانشگاه‌ها اختصاص خواهد یافت.
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ابراز امیدواری کرد طبق قول داده شده گشایشی حاصل شود که اعتبارات جدول 14 تخصیص پیدا کند که بدین ترتیب از مشکلات اعتباری کاسته خواهد شد.
وی با اعلام آمادگی برای تبیین لایحه بودجه 96 و این که این کار از دو ماه پیش آغاز شده است، گفت: کارگروهی برای این کار تشکیل شده که امید است تا قبل از پایان شهریورماه کار خود را نهایی کند.
دکتر امید تصریح کرد: پیش‌بینی اعتبار ما برای سال 95 حدود 8 هزار و 700 میلیارد تومان بود که به دلیل محدودیت‌های مالی 6 هزار و 600 میلیون تومان آن تحقق پیدا کرد.
وی از برگزاری آزمون استخدامی فراگیر در آموزش عالی خبر داد و گفت: طبق توافقی که با سازمان مدیریت انجام شده است برای تأمین نیروی انسانی دانشگاه‌های سراسر کشور آزمون استخدامی فراگیر در بهمن یا اسفندماه امسال برگزار می‌شود.
دکتر امید یادآور شد: این توافق شامل دو بخش است که در بخش اول 2 هزار نفر از افرادی که دارای آزمون ادواری هستند در مرحله اول، اولویت پیدا می‌کنند که تبدیل وضعیت شوند و طبق بخش دوم این توافق، دانشگاه‌ها برای پست‌های مختلف اعلام نیاز می‌کند و طبق این اعلام نیاز آزمون هماهنگ کشوری را از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود.
وی با بیان این که این آزمون در بهمن‌ماه یا اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و نتایج سه برابر ظرفیت آن در اردیبشهت‌ماه اعلام می‌شود گفت: در این آزمون نیروهای قراردادی دانشگاه در اولویت جذب قرار دارند و این آزمون موجب می‌شود که مشکل کمبود نیروی انسانی و کارشناس‌های مربوطه در دانشگاه‌ها رفع شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار