قول مساعد زنگنه برای استخدام دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه صنعت نفت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزیر نفت در خصوص استخدام دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعت نفت و پیگیری این موضوع از سوی نمایندگان خبر داد.

علی گل‌مرادی اظهارکرد: روز دوشنبه طی یک جلسه اختصاصی با مسئولان ذی‌ربط وزارت نفت، مسائل و مشکلات پیرامون برداشته شدن اولویت استخدام دانشجویان دانشگاه صنعت نفت مطرح شد؛ سپس روز سه‌شنبه وزیر نفت در کمیسیون انرژی حضور پیدا کرد.

وی افزود: از موضوعاتی که در جلسه روز سه‌شنبه در جمع اعضای کمیسیون، وزیر و معاونان وی مطرح شد، استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بود که در نتیجه آن آقای زنگنه نظر مثبت خود درباره اولویت استخدام دانشجویان ممتاز و دارای امتیاز و نمره بالای این دانشگاه اعلام کرد و قول داد که این موضوع حل شود. اکنون ما باید این موضوع را پیگیری کنیم.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد من این است که تحصیلکرده‌های این دانشگاه فرصتی برای کادر نیروی انسانی و مجموعه وزارت نفت هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان سرمایه‌های فکری تازه‌نفس بهره‌گیری کرد؛ این افراد می‌توانند در ارتقای بهره‌وری و راندمان صنعت نفت تأثیرگذار باشند.

گل‌مرادی ادامه داد: اکنون باید منتظر بمانیم که بر اساس این پیگیری‌ها وزارت چه اقداماتی انجام می‌دهد. وزیر نفت همچنین عنوان کرده است که با قول مساعد موضوع را دنبال خواهد کرد.

همچنین یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای تعهد وزارت نفت در استخدام دانشجویان نخبه صنعت نفت شد.

ولی داداشی در جلسه علنی روز گذشته در اخطاری مستند به اصل 167 قانون اساسی، اظهار کرد: متأسفانه وزارت نفت به تعهدش برای استخدام دانشجویان صنعت نفت عمل نکرده، این در حالی است که وزارت نفت با همکاری سازمان سنجش در دفترچه‌های آزمون سراسری آورده که هر کدام از دانشجویان صنعت نفت رتبه الف را داشته باشد بورسیه می‌شود و وزارت نفت نیز تعهد کرده که این افراد را استخدام کند اما این اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: دانشجویان نخبه صنعت نفت چندین بار تجمع کرده‌اند اما کسی صدای این عزیزان نمی‌شنود.

داداشی در پایان خواستار اجرای اصل 167 قانون اساسی از سوی وزیر نفت شد و تأکید کرد که بخشنامه‌ها در وزارتخانه‌ها نباید عطف به ماسبق شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار