افتتاح 60 پروژه در دانشگاه پیام نورخوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دکتر فیصل حسنی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور استان که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هر مدیر در زمانی که مسئولیت بر عهده دارد، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی را تعریف می‌کند که در برخی موارد می‌تواند به تمام مسائلی که پیش‌بینی کرده، برسد و گاهی نیز نمی‌تواند همه برنامه‌های خود را محقق کند.

وی تصریح کرد: هر مدیر باید برای خود یک کارنامه تنظیم و در موارد مختلف عملکردی، ایجاد روحیه خودباوری و … به خود نمره دهد؛ تفاوت آن با عملکرد این است که عملکرد یک گزارش یک‌طرفه است و دیگران این ارزیابی را انجام می‌دهند.

حسنی با بیان این‌که این در دانشگاه پیام نور تقسیم کار و پست بر اساس استانداردهای مدیریتی صورت نگرفته است، افزود: در دانشگاه‌های دولتی به ازای هر 15 دانشجو یک کارمند و به ازای هر 26 دانشجو یک عضو هیأت‌علمی وجود دارد

وی بیان داشت: مدیریت در دانشگاه پیام نور به دلیل عدم این تقسیم کارها بسیار سخت است؛ در حال حاضر در دانشگاه پیام نور به ازای هر 2 عضو هیأت‌علمی یک کارمند وجود دارد. نگاه ما این است که این نسبت در درازمدت به یک کارمند به ازای هر هیأت‌علمی رسانده و سپس حتی این نسبت عکس شود. یعنی به ازای هر 2 کارمند یک هیأت‌علمی داشته باشیم.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نورتصریح کرد: برای تحقق این امر نیاز است که دانشگاه توسعه پیدا کند و در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف دانشجو پذیرش شود؛ حتی باید در کشورهای خارجی نیز شعبه‌هایی تأسیس شود و در ایران نیز مدیریت تغییر کند.

حسنی با بیان این‌که 17 هزار پست در دانشگاه پیام نور وجود دارد که از این تعداد در 14 هزار پست نیرو فعالیت می‌کند و بقیه پست‌ها خالی است،افزود: امیدواریم دانشگاه بدون تعدیل نیرو بتواند به سیاست‌های کلان خود دست یابد؛ در دانشگاه پیام نور سختی‌ها و مشقت‌هایی وجود دارد و به‌طور مثال بودجه دانشگاه استاندارد نیست اما انتظارات از آن بسیار بالاتر از استاندارد است.

وی از افتتاح 60 پروژه این دانشگاه در هفته دولت خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی نیز در دهه فجر افتتاح می‌شوند و با افتتاح این پروژه‌ها بیش از 80 درصد پروژه‌های نیمه‌کاره دانشگاه به اتمام می‌رسد. تمامی بدهی‌های دانشگاه پیام نور به‌جز تعداد معدودی پرداخت شده است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور درپایان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر رازقی‌زاده در مدت تصدی مسئولیت ریاست دانشگاه پیام نور خوزستان، ابراز امیدواری کرد که وی در سنگر دیگری بتواند به دانشگاه کمک کند. دکتر اقبالی نیز نیروی با انگیزه دانشگاه است و امیدوارم که بتواند کارهای دکتر رازقی‌زاده را تکمیل کند و در مسئولیت خود موفق و سربلند باشد و دانشگاه را یک قدم به جلو ببرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار