سازمان سنجش به موضوع استخدام دانشجویان صنعت نفت ورود کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت که از ۳ هفته پیش با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به مطالبتشان از مسئولان به ویژه وزیر نفت هستند، در نامه‌ای خطاب به ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
در ابتدای این نامه امده است: یکی از امتیازات ویژه دانشگاه صنعت نفت مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری در تمام مقاطع تحصیلی تا سال ۱۳۹۴، بند اولویت استخدام پس از فراغت از تحصیل در شرکتهای تابعه وزارت نفت مطابق با قوانین مصوب وزارت نفت بوده است.
در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه نزدیک به ۱۵ ماه است که وزارت نفت از انجام تعهداتش سر باز زده و در عمل این امتیاز ویژه را نادیده گرفته است. به دنبال این خلف وعده، سال گذشته دانشجویان این دانشگاه، نزدیک به ده روز متوالی دست به اعتصاب غذا زده تا خواسته ی برحق خویش را به گوش مسئولین ذی‌ربط برسانند. در نتیجه ی این اعتراضات، از جانب مسئولین وزارت نفت و دانشگاه، وعده‌هایی مبنی بر حل مساله استخدام فارغ التحصیلان داده شد.
این گروه از دانشجویان در نامه خود تصریح کرده‌اند: در پی اعتماد دانشجویان به مسئولین و پس از گذشت قریب به هفت ماه از آن وعده‌ها، متاسفانه اکنون شاهد خلف وعده مجدد و عدم اجرای قوانین مصوب در رابطه با استخدام دانش آموختگان از سوی وزارت نفت می باشیم. به همین منظور دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه در اعتراض به این موضوع تصمیم به تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی گرفته و اکنون دو هفته است که این تجمعات کماکان ادامه دارد. لازم به توضیح است که وزیر نفت در پاسخ به این اعتراضات در مصاحبات خبری و جلسات، به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که وزارت نفت هیچ گونه تعهدی نسبت به استخدام دانش آموختگان دانشگاه مطابق با بند ششم امتیازات مندرج در دفترچه آزمون سراسری ندارد.
در ادامه این نامه عنوان شده است: با توجه به اینکه این امتیازات در دفترچه راهنمای سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، سازمان سنجش آموزش کشور را بعنوان یک سازمان حقوقی که با همکاری وزارت نفت اقدام به ایجاد انگیزش و پذیرش دانشجو در دانشگاه صنعت نفت نموده است، نسبت به این موضوع مسئول دانسته و درخواست پیگیری و ورود این سازمان به موضوع مذکور در جهت حل مشکل به وجود آمده را دارند.
در پایان این نامه آمده است: نظر به گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی از اهمال حقوق اینجانبان، تقاضای جلسه‌ای فوری با حضور نمایندگان فارغ التحصیلان و نمایندگانی از سازمان سنجش آموزش کشور جهت طرح مشکل و حل آن را از این سازمان داریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار