استاندار اصفهان: پروژه انتقال آب بهشت آباد را بدون نیاز به بودجه دولتی به سرانجام می رسانیم / استاندار خوزستان: تابع سیاست های دولتم، کارون سرمایه ملی است

دسته ها: اخبار استان اخبار

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان اعلام آمادگی کرد در صورتی که پروژه انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی به اصفهان واگذار شود بدون نیاز به منابع ملی آن را در کوتاه ترین مدت و بدون یاز به بودجه دولتی به سرانجام برساند. اما این اظهارات استاندار اصفهان در حالی است که غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان کارون را سرمایه ملی می داند و اعلام می کند: «نظر من در ارتباط با انتقال آب با نظر دولت یکسان است. من بعنوان استاندار خوزستان مجری و اعمال کننده سیاست های دولت هستم و سیاست های من هم منطبق با سیاست های دولت است.»

استاندار اصفهان گفت: اگر اجرای طرح احیا زاینده‌رود و پروژه بهشت آباد به اصفهان واگذار شود از همین فردا کار را با منابع مالی استان آغاز می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با نخبگان، تشکل‌های مردم‌نهاد و اقشار تخصصی استان اصفهان که در تالار شهید دادمان اداره راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان ظرفیت حل مشکلات استانی را دارد اما جایی که تصمیمات به تهران گیر می‌کند، متوقف می‌شود و به همین دلیل سرعت کار گرفته می‌شود.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: دو جلسه شورای عالی آب برای احیای زاینده‌رود برگزار شده است اما نمی‌دانم چرا طرح بهشت‌آباد بعد از ۳ سال که همه بر آن صحه گذاشتند و چهار استاندار بر آن تأکید کردند، اجرایی نمی‌شود؛ این را به ما واگذار کنید تا از همین فردا اجرای آن را آغاز کنیم و نیاز به بودجه هم نداریم و خودمان بودجه آن را تأمین می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ما آماده هستیم تا اختیارات به ما واگذار شود تا به کمک استان‌های هم‌جوار که اکنون ارتباط خوبی نیز برقرار شده است، ظرف چند سال آینده زاینده‌رود را احیا کنیم و در این راه نیز نیازی به بودجه دولتی نداریم.

مدیر ارشد استان اصفهان افزود: دو طرح بهشت‌آباد و احیای زاینده‌رود در راستای شورای عالی آب است و اگر اختیار به ما داده شود، آماده‌ایم تا اقدامات مربوطه را در این راستا انجام دهیم.

اخبار استان اخبار