آغاز توزیع کتب درسی در خوزستان از 20 شهریور

دسته ها: اخبار استان اخبار

کارشناس توزیع کتب اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان گفت: توزیع کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی در استان از 20 شهریورماه آغاز می‌شود.

محمد بهرامی اظهار کرد: ثبت‌نام برای دریافت کتب درسی در مقاطع ابتدایی و پیش‌دانشگاهی از طریق سامانه سناد به نشانی www.sanaad.medu.ir توسط مدارس انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام کتب درسی در هر 2 مقطع از 16 فروردین ماه آغاز شده است، افزود: آخرین مهلت ثبت‌نام گروهی در مقطع ابتدایی 20 شهریورماه و در مقطع پیش‌دانشگاهی 25 مردادماه تعیین شده است؛ البته همچنان امکان ثبت‌نام فردی در این سامانه وجود خواهد داشت. ثبت‌نام کتب درسی رشته‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای نیز به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

بهرامی تصریح کرد: کتب مقطع ابتدایی به‌ترتیب برای پایه اول با پنج عنوان و با قیمت 13 هزار و 400 تومان، پایه دوم 6 عنوان به قیمت 14 هزار و 400 تومان، پایه سوم هفت عنوان به قیمت 18 هزار و 400 تومان، پایه چهارم هفت عنوان به قیمت 18 هزار و 800 تومان، پایه پنجم هفت عنوان به قیمت 19 هزار و 800 تومان و پایه ششم نیز 9 عنوان به قیمت 22 هزار و 500 تومان به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

کارشناس توزیع کتب اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان ادامه داد: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بیش از 90 گرایش دارند که تعداد و قیمت کتب این مقاطع به نسبت رشته‌های مختلف، متفاوت است و به‌طور کلی باید مبلغی بین 50 تا 90 هزار تومان را برای کتاب‌ها بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع پیش‌دانشگاهی نیز دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی و فنی و علوم تجربی هر کدام هشت عنوان کتاب، در رشته انسانی 10 عنوان کتاب و رشته‌های هنر و معارف نیز هر کدام 11 کتاب دریافت می‌کنند؛ قیمت کتاب‌ها نیز به استثنای رشته‌ی هنر از 22 تا 23 هزار تومان متفاوت خواهد بود. کتب درسی رشته هنر نیز با قیمت حدود 38 هزار تومان عرضه می‌شود.

اخبار استان اخبار