زبان متفاوت برای هر برنامه

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

یکی از تفاوت‌های ایجاد شده در ویندوز 10 که برای کاربران زیادی آزاردهنده به‌شمار می‌رود، ثابت ماندن زبان صفحه‌کلید ضمن جابه‌جایی میان نرم‌افزارهای مختلف است.

به‌عبارت دیگر در نسخه‌های مختلف ویندوز هنگامی که شما در نرم‌افزاری همچون Word زبان صفحه‌کلید را فارسی کرده و در ادامه به مرورگر مراجعه می‌کردید، زبان صفحه‌کلید در مرورگر به‌طور خودکار به زبان انگلیسی که زبان پیش‌فرض رایانه شما بود تغییر می‌کرد و ‌براحتی آدرس سایت‌های موردنظر را در مرورگر تایپ می‌کردید، اما در ویندوز 10 با انتخاب زبان فارسی در هر برنامه‌ای، این زبان تا زمانی که دوباره نسبت به تغییر آن اقدام نکنید، فارسی خواهد ماند.

همچنین در عکس چنین شرایطی نیز فرض کنید در مرورگر به زبان انگلیسی آدرس سایت را تایپ کرده و حالا به صفحه تلگرام دسکتاپ مراجعه کرده و قصد دارید تایپ فارسی خود را پیش از جابه‌جایی به مرورگر و تعویض زبان ادامه دهید. مشاهده می‌کنید که زبان این برنامه نیز با تغییر زبان مرورگر تغییر یافته و دوباره باید زبان را به فارسی تغییر دهید!

آیا می‌دانید این تغییر آزاردهنده با یک تغییر کوچک در ویندوز قابل اصلاح است و شما می‌توانید در هر برنامه بدون آن‌که زبان همه برنامه‌ها تغییر کند، زبان را به‌طور مستقل تغییر دهید؟ برای انجام این کار می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

روی کلید استارت فشار داده و پس از تایپ عبارت Control Panel، روی نتیجه یافت شده با همین عنوان کلیک کنید.

روی گزینه Language کلیک کرده و در صفحه جدید، از سمت چپ روی گزینه Advanced Settings کلیک کنید.

در بخش Switching input methods علامت چک‌مارک کنار گزینه Let me set a different input method for each app window را فعال کرده و با کلیک روی Save تغییرات را ذخیره کنید

اخبار فناوری اخبار