آمادگی دانشگاه چمران برای تربیت فارغ‌التحصیلان کارآفرین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تغییرات شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و تعریف مأموریت‌های جدید برای دانشگاه‌ها،گفت: دانشگاه با همکاری نهادهای دیگر در استان آمادگی دارد که تغییرات ساختاری لازم را ایجاد کند تا خروجی‌های مفید، مؤثر و آگاه داشته باشیم که در ادامه‌ کار منشأ اثر و کارآفرینی شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو در افتتاحیه اولین رویداد ملی فرآفرین ICT که امروز پنج‌شنبه، 25 شهریورماه در آمفی‌تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: مسیر توسعه و پیشرفت کشور به چنین رویدادهایی نیاز دارد زیرا از دل آن اتفاقات خوب و تجربیات سازنده بیرون می‌آید.
وی با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و تأثیر آن در زندگی بشر و سرعت تغییرات در تمدن جهانی با متحول کردن چهره‌ سنتی روابط اجتماعی، اقتصادی و صنعتی، تصریح کرد: اگر بخواهیم همگام با این تغییرات پیش برویم و از قافله عقب نمانیم باید هر چه سریع‌تر به ابزارهای آن مسلح شویم.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که در شرایط اقتصادی و اجتماعی امروز کشور و جهان الگوهای قبلی دیگر جوابگو نیست و مکانیسم‌های جدیدی تعریف شده است، گفت: در مأموریت دانشگاه‌ها نیز تغییراتی ایجاد شد تا دانشجویان را به نحوی آموزش دهند و تربیت کنند که به‌طور خودکار کارآفرین شوند؛ متأسفانه در این زمینه هنوز کارهای زیادی انجام نشده و همچنان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انتظار دارند که در ساختارهای دولتی استخدام شوند، درصورتی‌که شرایط تغییر کرده است.
حاجی‌دولو خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها دیگر نباید منتظر استخدام دولتی باشند بلکه باید خودشان کارآفرینی و بازاریابی کنند؛ در این زمینه هنوز عقب هستیم زیرا برنامه‌های دانشگاه‌های ما کارمندآفرین است درصورتی‌که دانشگاه‌های دنیا کارآفرین هستند.
وی نقش برنامه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و تعریف مأموریت‌ها را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اکنون دانشگاه با همکاری نهادهای دیگر در استان آمادگی دارد که تغییرات ساختاری لازم را در این راستا ایجاد کند تا خروجی‌های مفید، مؤثر و آگاه داشته باشیم که در ادامه‌ی کار منشأ اثر و کارآفرینی شود.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز رویداد فرآفرین را مختصر و درعین‌حال مفید خواند و گفت: برگزاری این رویداد حرکت مفیدی است که آینده کشور در دل آن شکل می‌گیرد و در ادامه‌ آن می‌توانیم رویدادهای بزرگ‌تری را در استان شاهد باشیم تا وظایفی که برای نقش ادارات متصور است، با برگزاری چنین رویدادهایی انجام ش

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار