زمان اعلام نتایج دوره های بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد مشخص شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره های بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد تنها مختص دانشجویان ممتاز و شاگرد اول دانشگاه بوده و مهلت ثبت نام آن به پایان رسیده است.

وی افزود: درواقع چند سالی است که دانشجویان این دانشگاه با شرایط ویژه ممتازی، می توانند برای شرکت و پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد اقدام کنند و این امتیاز را دانشگاه برای آنها فراهم کرده است.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: درحال حاضر مشغول انجام اقدامات لازم برای اعلام نتایج کنکور سراسری 95 هستیم و بعد از آن (حدود دو هفته دیگر) زمان مشخص شدن نتایج نهایی دوره های بدون آزمون ارشد دانشگاه آزاد را اعلام می کنیم.

گفتنی است، برخی شرایط دانشجویان ممتاز دانشگاه آزاد به شرح زیر است:
-کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل 16 برای رشته های غیر علوم انسانی و 17 برای رشته های علوم انسانی و سایر شرایط مندرج در شیوه نامه اجرایی براساس امتیازات حاصل از معدل و سایر شاخص های مرتبط ارزیابی و براساس ظرفیت 10 درصدی برای هر یک از رشته/محل های انتخابی گزینش علمی می شوند.

-پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط در هر سال تحصیلی تنها برای یک بار و فقط در رشته همنام و متجانس امکان پذیر است.

-ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند، مشروط به این که تعداد نیمسال های تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته ۴ نیمسال بیشتر نشود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار