مدارس خوزستان با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه هستند

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس خوزستان با کمبود ۱۰ هزار معلم مواجه هستند و مسئولان باید در این زمینه به ما کمک کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی زاده صبح امروز چهارشنبه در جشن نمادین استانی شکوفه ها و غنچه ها اظهار کرد: امسال اعلام کردیم که پیش دبستانی در خوزستان اجباری است؛ بنابراین همه خانواه ها و کسانی که در خوزستان نوآموز دوره پیش دبستانی دارند، ملزم هستند که فرزندان خود را در این دوره ثبت نام کنند. امیدوارم در سال تحصیلی جدید شاهد مشارکت همگانی اولیا باشیم.
وی افزود: دین اسلام تنها دینی است که با خواندن، کتابت و نوشتار، شروع می شود و در اولین آیاتی که خداوند سبحان به نبی اکرم (ص) الهام فرمودند، ایشان را به خواندن دعوت می کنند.
تقی زاده بیان کرد: امروز مصادف است با هفته دفاع مقدس که بخش مهم و بسیار بزرگی از تاریخ کشور ما را به خود اختصاص داده است. یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز و پنج هزار معلم شهید را گرامی می داریم، همان شهیدانی که تاریخ ایران، ایثار و جان فشانی آنها را هرگز فراموش نمی کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: امروز سرمایه های واقعی ما فرزندان این کشور هستند که باید به خوبی درس بخوانند و درباره اهداف، رسالت و آرمان های دانش آموزان دیروز و شهدای گرانقدر کشور بدانند.
تقی زاده گفت: هیچ تغییر، تحول و تکاملی در هیچ سرزمین و جامعه ای به وجود نمی آید مگر اینکه ابتدا آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آن سرزمین دچار تغییر، تحول و تکامل شوند؛ بنابراین اولویت اول هر جامعه ای باید تعلیم و تربیت فرزندان باشد.
وی عنوان کرد: کتاب زندگی فرزندان باید دو فصل داشته باشد که مهمترین آن درک، فهم، شناخت، شعور و معرفت درباره ساده ترین واژه ها است. دوستی، محبت، رفاقت، همبستگی و وحدت از جمله این واژه ها هستند که اگر دانش آموزان این فصل را به خوبی یاد بگیرند و بتوانند در کنار هم به خوبی تلاش کنند ما در سایر فصول مانند کسب علم، دانش، تکنولوژی و صنعت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: باید دانش آموزان را در گام اول با این واژه های ساده آشنا کنیم تا هیچ مشکل و چالشی در زندگی نداشته باشیم. آموزش و پرورش خوزستان برای ارتقا و پیشرفت ۲۰ اولویت را بر اساس شاخص های ملی و منطقه ای تعیین کردیم.
تقی زاده بیان کرد: اولین شاخص و اولویت همین پیش دبستانی است. وقتی بچه ها یک سال زودتر وارد مدرسه شوند ارتباط خانواده ها نیز یک سال زودتر با مدرسه ایجاد می شود. زمانی آموزش و پرورش موفق داریم که ذهن همه مسئولان و مردم درگیر آموزش و پرورش شود.
وی بیان کرد: خانواده ها نباید ارتباط خود را با مدرسه قطع کنند. از مسئولان استانی نیز تقاضا دارم که اولویت اول برنامه های عملیاتی و اجرایی خود را نگاه به مدرسه بدانند. یک کشور زمانی به خوبی ساخته می شود که آموزش و پرورش آن به خوبی ساخته شود بنابراین این انتظار را از نمایندگان مجلس داریم که به آموزش و پروش کمک کنند چون آموزش و پرورش خوزستان در شرایط فعلی با ۱۰ هزار کمبود نیروی انسانی مواجه است.
تقی زاده گفتت: ۱۰ هزار معلم گچ به دست در آموزش و پرورش خوزستان نیاز داریم و حل این مشکل امکان پذیر نیست جز با یک همت استانی و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس برای دریافت ردیف های استخدامی خاص خوزستان تا جوانان خوزستان با شروع به کار در آموزش و پرورش در راستای تلاش برای ارتقای تعلیم و تربیت استان خود موثر باشند.

اخبار استان اخبار