افتتاح اولین هنرستان حرفه‌ای تربیت‌بدنی دخترانه اهواز

دسته ها: اخبار استان اخبار

اولین هنرستان فنی و حرفه‌ای تربیت‌بدنی دخترانه در استان خوزستان و شهرستان اهواز صبح امروز، چهارشنبه 14 مهرماه با حضور مسئولان استان به‌طور رسمی افتتاح شد.

محمود معزی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان، در این مراسم اظها کرد: هدف از تأسیس این هنرستان، تأمین نیروی انسانی متخصص و کمک به ورزش قهرمانی است.

وی خطاب به دانش‌آموزان این هنرستان با بیان این‌که هرچه بیشتر تلاش کنید، بهتر نتیجه می‌گیرید، گفت: با تحصیل در این هنرستان و کسب دیپلم تربیت‌بدنی و علوم ورزشی هم می‌توانید جذب بازار ورزش شوید که از بُعد مارکتینگ جای فراوانی برای کار دارد و هم می‌توانید در بُعد قهرمانی تا المپیک پیش بروید و همچنین وارد دانشگاه در رشته تربیت‌بدنی شوید.

معزی با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده برای راه‌اندازی این هنرستان، خاطرنشان کرد: این هنرستان اواخر مهرماه سال گذشته تأسیس شد اما این فرصت فراهم نشد که به‌طور رسمی مراسم افتتاح آن برگزار شود و هم در سطح وزارت و استان تلاش‌های بسیاری برای تحقق این اتفاق صورت گرفت.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان همچنین به دانش‌آموزان و کادر آموزشی این هنرستان این قول را داد که به هرکدام از آن‌ها یک دست لباس ورزشی تقدیم شود.

همچنین در این مراسم مظفر علیشاهی معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، با بیان این‌که هرچه داریم از آموزش‌وپرورش و معلمان است، سرمایه هر کشور را جمعیت فعال آن دانست و گفت: محور ترقی و پیشرفت هر جامعه انسان‌های سالمی هستند که در آموزش‌و‌پرورش آن رشد می‌کنند و در نهایت به‌عنوان نیروهای متخصص و ماهر در سازمان‌ها، صنایع و ارگان‌های مختلف مشغول به کار و منشاء اثر و افزایش بهره‌وری می‌شوند.

وی آموزش‌و‌پرورش را به‌عنوان یک دستگاه مولد، نیروساز و انسان‌ساز توصیف و خاطرنشان کرد: همواره در تمامی کشورها به آموزش‌و‌پرورش به‌عنوان یک دستگاه پشتیبان و تأمین‌کننده نیروی انسانی توجه می‌شود. به همین دلیل دولت‌ها بیشتر امکانات و تجهیزات نوین خود را به سمت آموزش‌و‌پرورش سوق می‌دهند؛ زیرا به دانش‌آموز صرفاً به‌عنوان یک محصل نگاه نمی‌کنند بلکه او را به‌‌عنوان قهرمان آینده می‌بینند که می‌تواند برای آن‌ها مدال المپیک به ارمغان بیاورد.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که متأسفانه در ورزش بانوان خیلی قوی نیستیم، تصریح کرد: البته در بعضی رشته‌ها تک‌استعدادهایی وجود دارد که ما را متوجه ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان می‌کند، اما مسئولان باید با پیگیری و تلاش مستمر، ظرفیت‌ها را شناسایی و فعال کنند.

علیشاهی اظهار کرد: ما به این مجموعه‌ها، هنرستان‌های تربیت‌بدنی و تمام پایگاه‌های ورزشی همواره به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کنیم که می‌تواند هم از نظر علمی، تربیت نیروی انسانی و تقویت ورزش به‌خوبی به ما کمک کند و در نهایت موجب سرافرازی و افتخار برای استان باشد، اما جدا از تربیت نیروهای خلاق باید همواره این نکته را در نظر داشت که با آموزش، تمرین و پشتکار می‌توان یک مربی یا ورزشکار خوب را در سطح دنیا و کشور معرفی کرد.

وی همچنین نسبت به حمایت از دانش‌آموزان ورزشکار مدال‌آور در مسابقات کشوری با اعطای جایزه 500 هزار تومانی اعلام آمادگی کرد و گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان برای جشنواره‌های ورزشی در این هنرستان و پویایی این مجموعه پنج میلیون تومان اختصاص می‌دهد.

همچنین در این مراسم اسکندر آرامی مدیر آموزش‌و‌پرورش ناحیه سه اهواز، با اشاره به فرارسیدن ایام محرم ابراز امیدواری کرد با تمسک به امام حسین(ع) بتوانیم هر چه بیشتر به معارف و معرفت دین دست یابیم و گفت: راه‌اندازی این هنرستان شاید کمترین کاری است که برای دانش‌آموزان این استان انجام شده و ان‌شاءالله آن را قدر بدانیم و در راستای توسعه و کیفی‌بخشی آن تلاش کنیم.

اخبار استان اخبار