پذیرش 2 برابری دانشجو در آموزشکده‌های فنی خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به این‌که سال گذشته در مجموع حدود یک هزار و 500 دانشجو در آموزشکده‌های فنی خوزستان پذیرش شدند، گفت: امسال تاکنون سه هزار و 800 دانشجو پذیرش شده که معادل بیش از دو برابر ظرفیت پذیرش در سال گذشته است.

سیدبهزاد علوی با بیان این‌که امسال ظرفیت پذیرش در آموزشکده های فنی استان با توجه به امکانات و توسعه فضای کارگاهی افزایش یافته است، اظهار کرد: امسال تاکنون سه هزار و 800 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی آموزشکده‌های فنی استان پذیرش شده‌اند که افزایش بیش از 2 برابری نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

پیگیری برای تاسیس پنج آموزشکده جدید از منابع وزارت نفت

وی همچنین از پیگیری توسعه آموزشکده‌های فنی در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: درصدد هستیم که پنج آموزشکده فنی دیگر در استان تأسیس شود. بر این اساس دکتر شریعتی استاندار، نیز طی نامه‌ای به وزیر نفت خواستار همکاری این وزارتخانه برای راه‌اندازی آموزشکده‌های فنی در مناطق نفت‌خیز استان شد.

رئیس منطقه 5 دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان این‌که پنج آموزشکده جدید در شهرهای اهواز، شادگان، سوسنگرد، آبادان و ماهشهر ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، با حضور در وزارت نفت خواستار تخصیص اعتبار برای ایجاد پنج آموزشکده فنی در استان از محل منابع این وزارتخانه شد.

علوی اظهارکرد: این آموزشکده‌ها با هدف توسعه نیروی انسانی و افزایش اشتغال نیروی جوان بومی راه‌اندازی خواهد شد و پیش‌بینی شده است که در آن ها هم رشته‌های فنی و هم رشته‌های تخصصی نفت دایر شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار