تسهیلات عتبات دانشگاهیان برای شرکت دانشجویان در پیاده‌روی اربعین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان با تشریح شرایط استفاده از تسهیلات عتبات برای دانشجویان دارای معافیت تحصیلی در پیاده‌روی اربعین، گفت: دانشجويانی كه تا ۱۲ آبان‌ماه درخواست‌های خود را به سازمان بسیج دانشجویی تحویل نداده‌اند، فرصت لازم برای دریافت مجوز خروج از کشور، صدور گذرنامه و دریافت ویزا را نخواهند داشت.

علیرضا میرسلیم اظهار کرد: بر اساس تفاهم انجام‌شده میان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان كشور و سازمان بسیج دانشجویی مجوز خروج از کشور دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند توسط شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان در استان‌ها از معاونت نظام وظیفه عمومی اخذ می‌شود.

وی گفت: روند دریافت مجوزها به این صورت است که دانشجویان هر دانشگاه با مراجعه به پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه خود، فرم تعهدنامه محضری را دریافت و به همراه یک ضامن که برگشت وی را تعهد کند، در یکی از دفترخانه‌های رسمی نسبت به گواهی امضای ضامن اقدام می‌کند؛ نیاز به صدور سند یا هر عنوان دیگر به غیر از گواهی امضاء ضامن در همان فرم تعهدنامه محضری نیست.

میرسلیم تصریح کرد: تاکنون بيش از ۱۸۵۰ فرم تهعدنامه محضری (درخواست مجوز) از سوی سازمان بسیج دانشجویی استان به شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهيان تحویل شده و معاونت وظیفه عمومی استان نیز نسبت به صدور مجوزها به‌ترتیب تحویل درخواست‌ها اقدام کرده است.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان تصریح کرد: دانشجویانی که فرم‌های خود را تحويل داده‌اند مجوز آن‌ها يا صادر شده و يا در حال صدور است و دانشجويانی كه تا تاریخ ۱۲ آبان‌ماه درخواست‌های خود (فرم تعهدنامه محضری) را به سازمان بسیج دانشجویی تحویل نداده‌اند، فرصت لازم را برای دریافت مجوز خروج از کشور، صدور گذرنامه و دریافت ویزا نخواهند داشت؛ لذا امکان دارد پس از صرف هزینه مربوط به نتیجه مطلوب خود نرسند و اسباب نارضایتی آن‌ها فراهم شود.

میرسلیم گفت: همچنین دانشجویانی که بنا به دلایلی از قبل گذرنامه دارند و فقط نیاز به دریافت مجوز خروج دارند، می‌توانند با در نظر گرفتن محدودیت یک هفته تا 10 روز برای صدور مجوز در اولین فرصت ممکن درخواست خود را به سازمان بسیج دانشجویی تحویل دهند.

وی با بیان این‌که از زمان تحویل درخواست و مدارک به شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان به شرط رعايت مقررات مربوط براي هر درخواست حداقل یک هفته تا 10 روز کاری زمان برای دریافت مجوز نیاز است، افزود: دانشجویانی که مجوز خروج آن‌ها صادر می‌شود، از طریق پیامکی که از سوی معاونت وظیفه عمومی ارسال می‌شود از نحوه صدور مجوز خود مطلع خواهند شد بنابراین دقت کنند که شماره تلفن قیدشده در فرم تعهدنامه محضری آن‌ها یک شماره معتبر و فعال باشد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین این دسته از دانشجویان توجه داشته باشند که صرفاً تا قبل از روز ۳۰ آبان‌ماه فرصت خروج از کشور را دارند و باید تا ۷ آذرماه به کشور بازگردند، در غیر این‌صورت مشمول مقررات و ضوابط منع خروج از کشور برای سفرهای بعدی خواهند شد.

میرسلیم ادامه داد: افرادی که به‌عنوان ضامن دانشجویان معرفی شده و در دفترخانه‌ها تعهد لازم را می‌دهند، امکان خروج از کشور را تا زمان بازگشت دانشجویان نخواهند داشت، لذا دانشجویان نسبت به توجیه ضامن خود اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند؛ همچنین هر ضامن صرفاً امکان ضمانت فقط یک نفر از دانشجویان را خواهد داشت و نمی‌تواند هم‌زمان برای دو نفر ضمانت بازگشت از سفر داشته باشد.

وی همچنین با بیان این‌که دانشجویان باید در تنظیم فرم‌های تعهدنامه محضری خود مواردی را در نظر داشته باشند، گفت: دانشجویان باید از قلم‌خوردگی، لاک‌گرفتگی و نوشتن اطلاعات مربوط به خود و ضامن با 2 رنگ خودکار متفاوت خودداری کنند؛ همچنین تلفن ثابت و یا همراه دفترخانه را در فرم تعهدنامه مذکور قید نمایند تا در صورت نیاز امکان برقراری تماس با دفترخانه وجود داشته باشد.

میرسلیم در پایان گفت: دانشجویان نیازی به مراجعه حضوری به شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان برای اطلاع از صدور مجوز خود ندارند و به محض صدور مجوز، پيامك مربوط برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار