فراخوان تکمیل بانک اطلاعاتی نیروهای حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان از جذب نیروهای حق‌التدریس برای جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی در مدارس دولتی استان خبر داد.

دکتر حرج چلداوی با اشاره به ثبت‌نام از نیروهای حق‌التدریس برای به‌کارگیری در مدارس دولتی به‌عنوان جبران بخشی از نیروی مورد نیاز اظهار کرد: در حال حاضر سوابق و مدارک افراد متقاضی از طریق کارگزینی دریافت می‌شود، اما هنوز در خصوص زمان و نحوه به‌کارگیری این افراد تصمیم‌گیری نشده است.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در آموزش‌و‌پرورش از طریق اضافه‌کار نیروهای رسمی، سرباز‌معلم و به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس تأمین می‌شود، گفت: بخشنامه فعلی مختص نیروهای حق‌التدریسی است که قبل از سال 91 به‌عنوان آموزشیار نهضت سوادآموزی، مربی دارالقرآن و مربی پیش‌دبستانی با آموزش‌و‌پرورش همکاری داشته‌اند و مشمول سربازمعلمان نمی‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین نیروهای جدیدی به‌صورت حق‌التدریس جذب نخواهد شد اما هرکس واجد شرایط باشد جذب خواهد شد که در اطلاعیه دیگری اعلام می‌شود؛ البته حقوق و مزایای نیروهای حق‌التدریس به‌صورت سراسری و از طریق وزارت واریز می‌شود.

چلداوی همچنین با بیان اینکه در سال تحصیلی 95 – 94، حقوق و مزایای نیروهای حق‌التدریس تا اسفندماه پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر این نیروها 2 ماه حقوق معوقه دارند که منتظر ابلاغ سراسری آن از وزارت هستیم.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی مشمولان قانون اصلاح تبصره (10) ماده 17 قانون نعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 28/6/95 مجلس شورای اسلامی، انجام می‌شود و لازم است افراد واجد شرایط تا 29 آبان به ادارات شهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار