امکان تعطیلی کلاس‌ها در امتحانات دی‌ماه با تصمیم شورای مدرسه

دسته ها: اخبار استان اخبار

جمشید کمایی در جلسه ستاد امتحانات اظهار کرد: در آیین‌نامه امتحانات به‌صورت مشخص تأکید شده است که امتحانات نوبت اول در دی‌ماه برگزار شود و دبیر نیز موظف است پس از پایان دی‌ماه لیست نمرات را به دفتر آموزشگاه تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه برای دایر بودن کلاس‌ها در زمان امتحانات در دوره ابتدایی و متوسطه اول مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: تشکیل کلاس‌ها در دوره متوسطه دوم در زمان برگزاری امتحانات، از اختیارات شورای مدرسه است و شورای مدرسه می‌تواند متناسب با امکاناتی که دارد در خصوص تعطیلی کلاس‌ها تصمیم‌گیری کند.

کمایی با بیان اینکه در امتحانات دی‌ماه نمی‌ به شکل دستوری عمل کرد، گفت: مدارسی که با کمبود فضا و تجهیزات مواجه هستند، می‌توانند بر اساس مصوبه شورای مدرسه درخواست تعطیلی کلاس‌ها را به ستاد امتحانات ارسال کنند و پس از تأیید کمیسیون خاص، نسبت به تعطیلی کلاس‌ها اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با تأکید بر اینکه اداره‌کل آموزش‌وپرورش بر اساس آیین‌نامه در برگزاری امتحانات دی‌ماه در دوره متوسطه دوم مداخله نمی‌کند، گفت: قانون امتحانات به‌صورت شفاف تمامی موارد را توضیح داده و مشخص کرده است.

اخبار استان اخبار