آغاز ثبت نام عتبات دانشگاهیان از امروز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

حجت الاسلام محمد رضا فقیهی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری که صبح امروز در سازمان عتبات دانشگاهیان برگزارشد، گفت: در دوره پانزدهم بیش از ۷۵ هزارنفر در سایت این سازمان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۶۸۰ نفر به عتبات اعزام شدند.

وی ادامه داد: در روره پانزدهم بیشترین کاروان متاهلان، ۴۷ کاروان دختران مجرد، ۲۶ کاروان پسران مجرد و ۱۰ کاروان اساتید اعزام شدند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بیان کرد: در دوره شانزدهم اعزام ها از ابتدای بهمن آغاز و تا پایان فرودین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ کاروان در این دوره اعزام می شوند، گفت: ثبت نام دوره شانزدهم از امروز ۲۱ آذر آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد که روزانه 4 کاروان اعزام می شوند.

فقیهی اضافه کرد: پس از ثبت نام قرعه کشی آغاز و از طریق پیامک به دانشجویانی که اسمشان به قید قرعه درآمده است ارسال می شود.

وی اعلام کرد: در این دوره پنج گروه به تفکیک اساتید، کارمندان دانشگاه ها، متاهلان، دختران مجرد و پسران مجرد اعزام می شوند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص اعزام دانشجویان پسر که معافیت تحصیلی دارند، گفت: این افراد طبق تفاهم نامه ای که با سازمان نظام وظیفه داشتیم از طریق سازمان عتبات دانشگاهیان اعزام می شوند.

وی با اشاره به مباحث هزینه ای این دوره از اعزام ها بیان کرد: در این خصوص ما تابع سازمان حج و زیارت هستیم که اعزام های هوایی ۱۵۰۰ و زمینی یک میلیون تومان اعلام شده و از طریق بانک ملت صورت می گیرد.

فقیهی با بیان اینکه در این دوره تعداد کاروان‌های ویژه دختران مجرد افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: یکی از نکاتی که ما در عمره دنبال می‌کردیم و در عتبات نیز آن را دنبال می‌کنیم بحث شعار سال است و امسال سبک زندگی فاطمی شعار ستاد در نظر گرفته شده و همه مباحثی که در کربلا و نجف دنبال می‌شود باید حول محور این شعار باشند.

اعزام تازه عروس دامادهای دانشجویی به عتبات بدون قرعه‌کشی
در ادامه محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری شانزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات گفت: همواره سعی ما بر این بوده است که اعزام‌های دانشجویان به عتبات با سفرهای عادی متفاوت باشد و به همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای را برای دانشگاهیان در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه در اعزام‌هایی که توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان انجام می‌شود، علاوه‌ بر اعزام روحانی برای پاسخ به سوالات دانشجویان، مداحانی نیز همراه کاروان‌ها اعزام می شوند، تصریح کرد: در دوره شانزدهم اعزام دانشگاهیان به عتبات برای اولین بار زوج‌های دانشجویی که تازه قرار است زندگی خود را آغاز کنند بدون قرعه‌کشی به عتبات اعزام خواهند شد.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره وامی که برای دانشگاهیان اعزامی به عتبات در نظر گرفته شده، تاکید کرد: تفاهمنامه‌ای که با بانک ملت در این خصوص امضا شده است، تفاهمنامه خوبی است و دستورالعمل‌های خوبی هم از طرف مدیریت بانک ملت به شعب این بانک ابلاغ شده است.

زارع با اشاره به وامی که برای دانشگاهیان جهت اعزام به عتبات در نظر گرفته شده است، گفت: با اشاره به مشکلاتی که برای برخی از دانشجویان تهرانی در دوره قبل برای دریافت وام پیش آمده بود، تغییراتی در سیستم بانک ملت ایجاد شد ولی در مجموع در استان‌ها کسانی که به بانک مراجعه کردند بیش از 80 درصد موفق به دریافت وام شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار