پیش دبستانی 4 هزار شغل در خوزستان ایجاد کرد

دسته ها: اخبار استان اخبار

استاندار خوزستان گفت: توجه ویژه به پیش دبستانی منجر به اشتغل زایی برای بیش از 4 هزار نفر شده است.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، غلامرضا شریعتی در هشتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان گفت : لازمه عدالت آموزشی در استان خوزستان توجه ویژه به کودکان دوزبانه قبل از ورود به سیستم رسمی آموزش و پرورش است.

وی افزود: سیاست استانداری خوزستان بررسی علمی، منطقی و دقیق مسائل مختلف است و بحث های کارشناسی در زمینه ارتقای سطح تحصیلی در استان خوزستان نشان داد که دو زبانه بودن دانش آموزان یکی از عوامل افت تحصیلی است.بنابراین، پیش دبستانی به عنوان یکی از لوازم و شروط کاهش افت تحصیلی در خوزستان در اولویت قرار گرفت .

شریعتی در ادامه گفت : با توجه به اینکه حدود 90 هزار نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش قرار گرفته اند و اعتبار مالی برای توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی مورد نیاز است، اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان برای توسعه پیش دبستانی در شورای آموزش و پرورش تصویب شد.

استاندار خوزستان با ابراز امیدواری در مورد گسترش پوشش پیش دبستانی در سال های آتی گفت: همه ما مکلف به ارائه خدمات به دانش آموزان دو زبانه هستیم تا با زبان معیار و رسمی قبل از ورود به دبستان بیشتر آشنا شوند و اصلی ترین هدف این حرکت ، تعهد اخلاقی ، انسانی و شرعی است که ما در قبال کودکان ودانش آموزان استانمان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه اعلام کرد : فرمانداران و روسای آموزش و پرورش مناطقی که تا کنون در جلسات بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان حضور یافتند باید در مناطق متبوع ، نگاه و اهتمام ویژه استاندار خوزستان نسبت به تقویت و بهبود کمی و کیفی آموزش و پرورش خوزستان را به اطلاع سایر مسئولان و مدیران شهرستان ها برسانند .

محمد تقی زاده در مورد مصوبات هشتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان گفت: مبلغ 200 میلیون تومان برای ساخت و تعمیر سرویس های بهداشتی مدارس، محوطه سازی، زیبا سازی مدارس شهرستان ایذه و تعداد 40 دستگاه رایانه و سه دستگاه فتوکپی و پنج دستگاه چاپگر نیز برای مدارس ایذه اختصاص یافت .

وی ادامه داد : مبلغ 60 میلیون تومان برای تعمیر و ساخت سرویس های بهداشتی مدارس و زیبا سازی و تعمیرات مدارس الوار گرمسیری ، تعداد 12 دستگاه رایانه و دو دستگاه چاپگر و یک دستگاه فتوکپی برای مدارس الوار گرمسیری در نظر گرفته شد.

گفتنی است، هشتمین جلسه بررسی مشکلات آموزش و پرورش خوزستان با حضور روسای آموزش و پرورش، فرمانداران، شهرداران ایذه و الوارگرمسیری در استانداری برگزار شد.

اخبار استان اخبار