سرانجام برگزاری آزمون مستقل دانشگاه آزاد از زبان وزیر علوم/ قانون، شرط برگزاری آزمون‌ها است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره طرح سنجش و پذیرش و برگزاری مستقل آزمون کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: طبق مصوبه قانون، یک شیوه نامه اجرایی در شورای سنجش و پذیرش تهیه شد و به منظور تصویب آیین نامه اجرایی لازم در این راستا به دولت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری آزمون مستقل یا تجمیع آنها هماهنگی و بررسی های لازم انجام می شود و مطمئنا باید به منظور جلوگیری از بروز هر نوع مشکل، تمامی آزمون‌ها در چارچوب قانون برگزار شوند.

وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا بعد از بررسی ها دانشگاه آزاد باید از طرح سنجش و پذیرش پیروی کند یا خیر، اظهار داشت: بعد از برگزاری و هماهنگی جلساتی مطابق قانون در این راستا، تصمیم‌گیری برای برگزاری آزمون مستقل یا تجمیعی اتخاذ می شود.

گفتنی است؛ بعد از طرح سنجش و پذیرش مبنی بر تجمیع آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری به صورت سراسری، چندی پیش دانشگاه آزاد بر اساس رای دیوان عدالت اداری برای برگزاری آزمون مستقل این دانشگاه، دفترچه برگزاری آزمون خود را منتشر و ثبت نام را آغاز کرد.

این در حالی است که سازمان سنجش و آموزش کشور به تمام داوطلبان و متقاضیان در خصوص ثبت نام آزمون ورودی دکتری تخصصی (Ph.D) سال 1396 اعلام کرد: این سازمان در رابطه با انتشار دفترچه راهنـما و ثبت نام آزمون مذکور بر اساس قانون مجلس محترم شورای اسلامی (مصوب 94/12/18) و مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی اقدام کرده است.

لذا برای داوطلبانی که متقاضی دانشگاه آزاد اسلامی هستند پس از اتخاذ تصمیم توسط شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی و سایر مراجع قانونی، مراتب به طور رسمی تا چند روز آینده به اطلاع داوطلبان محترم خواهد رسید.

ضمناً در صورت لزوم، مهلت ثبت نام آزمون تمدید خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار