برگزاری 500 کارگاه و سخنرانی علمی در دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس شورای پژوهش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از برگزاری نزدیک به 100 کارگاه آموزشی و بیش از 400 سخنرانی علمی طی هفته پژوهش در 15 واحد این دانشگاه در سطح استان خبر داد.

دکتر احمدرضا عمانی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در هفته پژوهش برنامه‌ریزی شده است که در سطح 15 واحد دانشگاهی استان به فراخور گستره کاری آن‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد:‌ در مجموع طی هفته پژوهش نزدیک به 100 کارگاه آموزشی در زمینه موضوعات تخصصی برای دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی برای برگزاری بیش از 400 سخنرانی علمی در واحدهای این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ همچنین دانشگاه در نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش و فناوری، نتایج یافته‌های تحقیقاتی خود از قبیل طرح‌های پژوهشی برون و درون دانشگاهی ،‌کتب چاپ‌شده جدید، ‌مجلات علمی که توسط دانشگاه چاپ می‌شود و دستگاه‌های پیشرفته طراحی و ساخته‌شده توسط اعضای هیأت‌علمی را در معرض نمایش قرار می‌دهد.

رییس شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به برپایی غرفه این دانشگاه در نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهش و فناوری در تهران، تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های دانشگاه در هفته پژوهش برگزاری نمایشگاه کتاب در هر واحد دانشگاهی با ارائه تخفیف 30 تا 50 درصد است و در هر واحد حداقل 10 تا 15 هزار جلد کتاب به نمایش گذاشته می‌شود.

عمانی با بیان اینکه مراسم تجلیل پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه سی‌ام آذرماه با حضور دکتر واشقانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در ماهشهر برگزار می‌شود، گفت: ‌در این مراسم در مجموع از 12 پژوهشگر و فناور برگزیده دانشگاه آزاد خوزستان در محورهای مختلف تجلیل خواهد شد؛ البته پژوهشگران و فناوران برتر هر دانشگاه نیز در همان واحد معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی در خصوص سیاست‌های حوزه پژوهش و فناوری این دانشگاه طی یک سال گذشته، اظهار داشت: تأسیس مراکز تحقیقاتی مخاطب‌محور، استاندارد‌سازی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها به منظور ارائه خدمات پیشرفته، انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی و صنعت‌محور با استعلام از حوزه صنعت و تعریف طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی متناسب با نیازهای سازمان‌ها و صنایع از مهم‌ترین راهبردهای حوزه پژوهش دانشگاه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار