انعقاد قرار داد تحقیقاتی بین دانشگاه آزاد مسجدسلیمان و شرکت برق منطقه‌ای خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تیم پژوهشی دانشگاهی آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان موفق به انعقاد بزرگترین قرار داد تحقیقاتی برون دانشگاهی در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی خوزستان با شرکت برق منطقه‌ای خوزستان شد.

دکتر صابر ملاعلی زاده معاون پژوهش و فناوری واحد دانشگاهی مسجدسلیمان در این رابطه گفت: کاهش تلفات نیرو در خطوط انتقال برق از جمله یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های مسئولین برق کشور است که ایشان را وادار کرده برای افزایش ظرفیت خطوط انتقال نیرو و کاهش تلفات در خطوط برق و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های زیاد چاره اندیشی نمایند، به همین منظور استفاده از طرح‌ها و پژوهش‌های محققان کشور بویژه محققان دانشگاهی در دستور کارشرکت‌های برق قرار گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان، افزود: شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز از جمله شرکت‌های برق کشور است که به منظور افزایش ظرفیت خطوط انتقال نیرو و کاهش تلفات برق، الویت‌های پژوهشی خود را در همین راستا مشخص کرده است. لذا واحد دانشگاهی مسجدسلیمان بعنوان یکی از قطب‌های فناوری نانو در کشور با توجه به برخورداری از نیروهای توانمند در عرصه علم و تحقیقات، آماده انجام یک پروژه تحقیقاتی در این زمینه شد.

وی در ادامه گفت: به همین منظور دو تن از محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان، پیشنهادهای خود در خصوص پروژه تحقیقاتی مد نظر را به شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو ارایه نمودند که پس از حدود یک‌سال بررسی، این پروژه تأیید و مراتب به محققان این واحد دانشگاهی اعلام شد.

ملاعلی زاده در پایان، گفت: پروژه تحقیقاتی ” طراحی و ساخت خطوط انتقال نیرو با استفاده از فناوری نانو به منظور افزایش ظرفیت انتقال”توسط دکتر رامین یوسفی و مهندس سید سجاد صالحی به ترتیب از محققان گروه فیزیک و برق واحد دانشگاهی مسجدسلیمان مورد تأیید مسئولین برق منطقه‌ای خوزستان قرار گرفت و این شرکت مصمم است با کمک محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان گامی بلند برای کاهش تلفات انرژی در شبکه انتقال خود بردارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار