آزمون الکترونیکی ضمن‌خدمت فرهنگیان دوم و سوم دی ماه برگزار می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آزمون الکترونیکی آنلاین «به سوی فهم قرآن» دوم و سوم دی ماه سال جاری برای کارکنان وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این آزمون که برای اولین بار به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، براساس توافق صورت گرفته میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد به طور همزمان در روز پنج شنبه و جمعه دوم و سوم دی ماه در کشور برگزار می‌شود.
۴۴۲ هزار نفر از کارکنان وزارت آموزش و پرورش در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که استان‌های تهران، ‌خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
افراد برای شرکت در آزمون باید به سایت www.quranedu.ir مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و شماره همراه (شماه ثبت شده هنگام ثبت نام) وارد سایت شوند.
شرکت‌کنندگان در این آزمون باید پاسخگوی ۲۰ سوال در ۲۰ دقیقه باشند. منبع این آزمون کتاب «به سوی فهم قرآن» نوشته دکتر مصطفی عباسی مقدم و حجت‌السلام محمدعلی خسروی، انتشارات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است که افراد می‌توانند به محض پایان آزمون، نمره خود را نیز مشاهده کنند.
گفتنی است، فایل PDF کتاب به همراه فایل صوتی، ۹۰ نکته کلیدی کتاب و فیلم تفسیر سوره صف در سایت www.quranedu.ir قابل دسترسی است.
آزمون الکترونیکی قرآنی در چهار بازه زمانی و در دو روز برگزار می‌شود تا فرهنگیان‌ در یکی از این دو روز و در ساعات مقرر در آزمون شرکت کنند، به طوری که شرکت‌کنندگان در استان‌های تهران، مازندران، گیلان، گلستان، همدان،‌ قزوین و سمنان از ساعت ۹ تا ۹:۲۰ روزهای دوم و سوم دی ماه باید در آزمون شرکت کنند.
کارکنان ساکن در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان شمالی ساعت ۱۰ تا ۱۰:۲۰ روزهای دوم و سوم دی ماه باید پاسخگوی سوالات آزمون باشند. همچنین شرکت‌کنندگان از استان‌های ایلام، ‌اردبیل، قم، کردستان، لرستان،‌ کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و خوزستان از ساعت ۱۱ تا ۱۱:۲۰ دقیقه پنج‌شنبه و جمعه در آزمون شرکت خواهند کرد.
فرهنگیان در استان‌های اصفهان، فارس، البرز، ‌هرمزگان، ‌مرکزی، بوشهر،‌ زنجان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۳:۲۰ در آزمون روزهای دوم و سوم دی ماه شرکت خواهند کرد.
افرادی که در این آزمون نمره قبولی دریافت می‌گیرند، گواهینامه آموزش ضمن خدمت معادل ۲۸ ساعت دریافت خواهند کرد.
از آنجاکه این آزمون به صورت آنلاین انجام می‌شود، کلیه تمهیدات لازم برای شرکت کلیه ثبت‌نام کنندگان در آزمون در نظر گرفته شده و در روزهای برگزاری آزمون در بخش «راهنمای آزمون» راهکارهای لازم برای رفع مشکلات اطلاع‌رسانی خواهد شد.‌
گفتنی است، دو آزمون آزمایشی برای آشنایی افراد با فضای آزمون و سوالات آن در روزهای ۲۴ و ۲۸ آذر ماه برگزار شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار