راه اندازی «آموزشکده فنی و حرفه ای دولتی» در آبادان

دسته ها: اخبار استان اخبار

فرماندار آبادان از ابلاغ مجوز راه اندازی «آموزشکده فنی و حرفه ای دولتی» در این شهر خبر داد.

عزیزالله شهبازی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به حوزه کارآفرینی یکی از وعده های نمایندگی دولت در آبادان بود، گفت: در این شهر منهای صنعت نفت بجز دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه دولتی دیگری در آبادان نداشتیم که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده توانستیم مجوز تاسیس و راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای را در این شهر دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع پیگیری انجام این کار از سال ۹۳ آغاز شد، افزود: با توجه به وجود صنایع نفت، پتروشیمی، بنادر، منطقه آزاد اروند و حتی شهرکهای صنعتی، لزوم راه اندازی چنین آموزشکده ای در جهت تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز به طور جدی احساس می شد.

به گفته شهبازی در زمان حاضر بیش از ۵۰۰ دانشجوی آبادانی در آموزشکده های فنی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

فرماندار آبادان اظهار کرد: در ۱۶ آذرماه سال جاری پس از طرح این درخواست در سازمان گسترش دانشگاه های کشور، با تاسیس و راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ای آبادان موافقت شد و بر این اساس از سال تحصیلی ۹۶ و ۹۷ و از طریق کنکور سراسری نسبت به پذیرش دانشجو در این آموزشکده اقدام می شود.

شهبازی تصریح کرد: براساس نیاز سنجی انجام شده در رشته هایی همچون مکانیک، فلزکاری، جوشکاری، رایانه، الکترومکانیک، دریانوردی، کشتی سازی و تعمیر لنج، امکان پذیرش دانشجو در رشته های یاد شده در این آموزشکده وجود دارد.

فرماندار آبادان با اشاره به امکان جذب بیش از ۴۰۰ دانشجو در این آموزشکده گفت: ظرفیت جذب دانشجو از شهرهای خرمشهر، شادگان و ماهشهر در این آموزشکده وجود دارد.

شهبازی با ابراز خرسندی از فراهم شدن شرایط تاسیس و راه اندازی این دانشکده که حاصل پیگیری های مجدانه فراوانی است، افزود: از منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، پتروشیمی، شرکت شهرکهای صنعتی، بنادر و سایر ادارات شهری می خواهیم تا در راستای کمک به رشد و توسعه فضای کسب و کار در شهر، نیازهای خود در بحث نیروی انسانی را از این آموزشکده تامین کنند.

وی با اشاره به تحمل سختی های فراوان از سوی جوانان آبادانی از جمله طی مسافتهای فراوان برای فراگیری علوم مختلف در سایر آموزشگاه ها و دانشگاه های کشور اظهار کرد: براساس دین فراوانی که نسبت به جوانان آبادانی داریم با جدیت بیشتری به دنبال راه اندازی این آموزشکده بودیم که پس از اخذ مجوز فضایی معطل مانده در مرکز آموزش فنی و حرفه ای آبادان واقع در ایستگاه ۱۱ را به این امر اختصاص دادیم که فراهم سازی کلاسها و آزمایشگاه های مجهز، خوابگاه و رستوران از دیگر اقدامات خواهد بود.

شهبازی با بیان اینکه به رغم شرایط بد اقتصادی یکی دیگر از وعده های دولت تدبیر و امید در آبادان محقق شد که ساختار این آموزشکده برای آیندگان باقی می ماند.

به گفته وی این آموزشکده فعالیت رسمی خود را از سال تحصیلی آِینده و با جذب دانشجوی مرد آغاز می کند و برای آموزش بانوان نیز در آینده برنامه ریزی می شود.

فرماندار آبادان با بیان اینکه ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه در قالب طرح موسم به مقام معظم رهبری به مساحت ۲۵ هکتار بایستی به زیر کشت برود، گفت: در این رابطه نیز با تربیت نیروی متخصص در رشته کشاورزی می توان گامهای بهتر، موثرتر و علمی تری برداشت.

اخبار استان اخبار