اعزام دانشجویان خوزستان به اردوهای رضوی حتمی است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیر شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور گفت: اعزام دانشجویان به ارودهای رضوی در تمام دانشگاه های استان برگزار می شود.

علیرضا شافعی نیا شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هزینه های رسیدن و اسکان و تفریح اردوهای رضوی با توجه به بعد مسافت زیاد است و فشاری را به بودجه فرهنگی دانشگاه های خوزستان وارد می کند که امیدواریم وزارتخانه نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر حمایت انجام شود می توان کار بیشتری انجام داد، اما حتی اگر حمایت صورت نگیرد بازهم این اردوها برگزار می شوند.

دبیر شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۱۰ کشور، افزایش تعداد متقاضیان شرکت در این اردوها را پیش بینی کرد و گفت: میزان مشارکت دانشجویان در طرح اردوهای رضوی امسال به طور قطع افزایشی است و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز به افزایش اردوهای رضوی تاکید دارد.

وی در ادامه به برگزاری نشست مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه های خوزستان اشاره و بیان کرد: این جلسات به صورت دوره ای و متناوب میان دانشگاه های منطقه ۱۰ که شامل استان خوزستان است برگزار می شوند که ایجاد هماهنگی میان تمام برنامه های فرهنگی که قرار است در استان خوزستان انجام شود یکی از اهداف برگزاری این جلسات است.

شافعی نیا، استفاده از منابع تحت اختیار دانشگاه ها به استفاده به صورت یک جا و منسجم و جزیره ای عمل نکردن را بیشترین هدف از برگزاری نشست های شورای مدیران فرهنگی اجتماعی خوزستان دانست.

وی با بیان اینکه این جلسه دومین دور از نشست های شورای مدیران فرهنگی اجتماعی دانشگاه های منطقه ۱۰ در سال جاری است، افزود: اولین جلسه در ماه رمضان در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان برگزار شد. فعالیت ها فرهنگی زمان بندی و به وزارت خانه به دفتر معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ارسال شد و به همین روال و به صورت منظم برگزار خواهند شد.

دبیر شورای مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های خوزستان با یادآور شدن اینکه در این جلسات در مورد برگزاری برنامه های مختلف همچون برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف منطقه ای تبادل نظر می شود، اظهار کرد: در این جلسات بر برنامه خاصی تاکید نمی شود اما ارائه یک سری برنامه های خاص که بتواند طیف مخاطب بیشتری را جذب کند در اولویت قرار دارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار