ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، اولویت‌های نخستین فرماندار زن خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار

فرماندار کارون گفت: انتظار نداشتم که مردم تا این حد از حضور یک زن در مدیریت ارشد شهرستان حمایت کنند و این امری بسیار شایسته است.
به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ معصومه خنفری در مراسم معارفه و تودیع فرماندار کارون که امروز(19 دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ‌از حسن اعتماد دولت تدبیر و امید و تمام کسانی که رویکرد آنها نسبت به توانمندی‌های زنان مثبت است و در جهت نفی تبعیض جنسیتی تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. با یک حرکت ساختارشکنانه و اصلاح‌گرایانه انتصاب یک زن به سمت فرمانداری، گامی در جهت احقاق حق برابری در جامعه برداشته شده است.
فرماندار شهرستان کارون ادامه داد: تاکنون در استان خوزستان یک فرماندار زن منصوب نشده است و این‌که اکنون یکی از مدیریت‌های مهم استان به زنان سپرده شده است، یک اقدام منحصر به فرد و بی‌سابقه در استان است و جای تقدیر و قدردانی دارد. بسیار مهم است که مدیریت سیاسی، مدیریت اجرایی، ‌عمرانی و امنیت یک شهرستان به یک زن سپرده می‌شود.
خنفری با تقدیر از مردم شهرستان کارون گفت: انتظار نداشتم که مردم تا این حد از حضور یک زن در مدیریت ارشد شهرستان حمایت کنند و این امری بسیار شایسته است.
وی با اشاره به این‌که در کارون اقدامات خوبی انجام شده است، عنوان کرد:‌ فرماندار سابق زحمات بسیاری کشیدند و نگاه ویژه‌ای به مسایل عمرانی شهرستان کارون داشتند و همچنین از زنان حمایت می‌کردند. اقدامات خوبی انجام شده است ولی همچنان در کارون مشکلات فراوانی وجود دارد و حل این مشکلات به مشارکت مردم و همکاری مدیران نیازمند است.
فرماندار شهرستان کارون عنوان کرد:‌ مهم‌ترین مشکلات در شهرستان کارون، فاضلاب و بیکاری است؛ در خصوص مشکل فاضلاب، استاندار خوزستان شخصا وارد شدند و پروژه‌هایی تعریف و آغاز شده است و امیدواریم به نتیجه مطلوبی در خصوص بهبود وضعیت فاضلاب شهرستان کارون برسیم.
خنفری ادامه داد:‌ در خصوص حل مشکل بیکاری نیز در شهرستان ظرفیت‌های بسیار بالایی وجود دارد؛ امتیازاتی در شهرستان داریم که مورد غفلت واقع شده است و از سوی دیگر نیز با کمبود اعتبارات مواجه بودیم. کمر همت می‌بندیم که از ظرفیت شهرستان کارون جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری استفاده کنیم.
وی با اشاره به لزوم فعال‌سازی صنایع شهرستان کارون عنوان کرد:‌ تنها در کارخانه‌های آجرسازی که اکنون با مشکلاتی روبه‌رو هستند، ظرفیت اشتغال یک هزار نفر وجود دارد و با حمایت استاندار خوزستان امیدواریم در این خصوص قدم‌های خوبی برداشته شود.
به گزارش ایسنا؛ غلام علیدادی، فرماندار سابق شهرستان کارون، نیز در این مراسم با اشاره به استقبال مردم عنوان کرد:‌ این حضور ناشی از شعور بالای مردم شهرستان کارون است که از فرماندار شدن یک زن استقبال کرده‌اند. شهرستان کارون با توجه به جغرافیا و شرایط اجتماعی همواره اولین‌ها را به خود گرفته است و امروز نیز نخستین فرماندار زن خوزستان در کارون منصوب می‌شود.
‌علیدادی ادامه داد: این موضوع می‌تواند سرآغاز خوبی برای مشارکت تمام مردم از جمله زنان در صحنه‌های اجتماعی،‌ اقتصادی و سیاسی باشد؛ هیچ گاه نباید زنان را فراموش کرد و همه باید موجبات مشارکت زنان توانمند را فراهم کنیم.
فرماندار سابق شهرستان کارون عنوان کرد: در سه سال گذشته‌ با توجه به محرومیت‌ها و مشکلات عدیده‌ای که در شهرستان کارون وجود داشت کارهای خوبی انجام دادیم.امنیت و عمران از مسایل بسیار مهم و اولویت شهرستان کارون بوده است. در بحث امنیت لازم است از همکاری شایسته مردم شهرستان تقدیر کنم و در این خصوص اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. در زمینه عمران نیز هر انسان با انصافی که از روستاهای شهرستان کارون گذر کند حتما به اقدامات خوب دولت تدبیر و امید توجه خواهد کرد زیرا کارهای عمرانی بزرگی در شهرستان انجام شده است.
علیدادی افزود: در مسایل آموزش و پرورش و بهداشت و درمان کارهای زیادی انجام شده است و در تعامل تعاونی دهیاری‌ها در سال 93 توانسته‌ایم رتبه نخست را در استان کسب کنیم. در کنار دولت، مردم شهرستان کارون نیز کمک می‌کنند و این فاکتور بسیار مهمی برای حرکت به سوی توسعه است.
وی ادامه داد: با وجود تمام اقدامات انجام شده، کارون همچنان نیازمند توجه ویژه است. ‌روستاهایی در کارون وجود دارد که هنوز آب ندارند و دولت در حال انجام عملیات آبرسانی به آنها است.
فرماندار سابق شهرستان کارون گفت: بسیار تلاش کرده‌ام که اتفاقات خوبی در شهرستان کارون رخ دهد؛ در زمانی که باران می‌بارید به طور طبیعی برای همه آرام‌بخش بود ولی من تا صبح بیدار می‌ماندم و این نگرانی ناشی از آن بود که در نقطه‌ای از شهرستان به دلیل محرومیت و مشکلات، آب به خانه‌های مردم وارد نشود. ما در شهرستان کارون بدون هیچ امکانات و تشکیلاتی کار کرده ایم، اما توانسته‌ایم قطار فعالیت‌های عمرانی را در شهرستان به حرکت درآوریم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز گفت: نرخ بیکاری خوزستان بالاتر از نرخ میانگین کشوری است و به همین جهت راهبرد به حرکت در آوردن معیشت مطرح شده است.
به گزارش ایسنا، علی‌حسین حسین‌زاده نیز اظهار کرد: اقدامات خوبی در شهرستان کارون آغاز شده است و برای موفقیت در کارها، مشارکت مردم امری ضروری است. بدون شک استقبال مردم از فرماندار شدن یک خانم، مسئولیت خانم خنفری را بیشتر خواهد کرد. در ابتدای آغاز دوره جدید مدیریت خوزستان راهبردهایی ترسیم شد که یکی از راهبردهای اساسی ما توجه به معیشت مردم است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت:‌ در بررسی و مطالعاتی که انجام شده است یکی از معضلات خوزستان اشتغال است و نرخ بیکاری در این استان بالاتر از نرخ میانگین کشوری است و به همین جهت راهبرد به حرکت در آوردن معیشت مطرح شده است. قطعا اگر این راهبرد با کار علمی و کارشناسی دنبال شود، تحقق آن نیز امکان‌پذیر است. در دوره اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن نیز تاکید دارند، مهم‌ترین امر نگاه به اقتصاد داخلی است.
وی گفت:‌ جامعه بدون امید نمی‌تواند به زندگی خود ادامه دهد و کسانی که در دل مردم ناامیدی را ایجاد می‌کنند، جفای بزرگی مرتکب می‌شوند. هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید در خوزستان سرمایه‌گذاری نکرده است و امیدواریم همین امر موجب تحقق راهبرد ما در به حرکت در آوردن معیشت مردم شود.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد:‌ تاکید ما بر سرمایه اجتماعی است، قدرت و اقتدار نظام ما برخاسته از سرمایه‌های اجتماعی است که در خوزستان این سرمایه وجود دارد و یکی از نمونه‌های بارز آن اربعین حسینی است که مردم خوزستان نقش بسیار سازنده و تاثیرگذاری داشته‌اند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، در این مراسم از تلاش‌های غلام علیدادی فرماندار سابق تقدیر و معصومه خنفری به عنوان فرماندار شهرستان کارون معرفی شد.

اخبار استان اخبار