کنترل گوشی دیگران از راه دور از طریق TeamViewer 12

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

تا قبل از این استفاده از TeamViewer سریع ترین و ساده ترین راه برای کار بر روی کامپیوتر دیگری از راه دور به شمار می رفت ولی در نسخه جدید این نرم افزار محبوب شاهد تغییرات جالبی هستیم که امکان کنترل موبایل دیگران از راه دور را هم به کاربران می دهد.

به نقل از کلیک، تیم ویوئر یک اپلیکیشن رایگان برای مصارف شخصی به شمار می رود و این در حالی است که نسخه تجاری آن که امکانات بیشتری نیز در خود می بیند ۳۱٫۹۰ دلار قیمت دارد. کاربرانی که این مبلغ را پرداخت می کنند در واقع به برخی امکانات اضافی این اپلیکیشن دستری پیدا خواهند کرد که از آن جمله می توان به برگزاری قرارهای کاری به صورت مجازی و از راه دور، مدیریت جلسه، حضور و غیاب آنلاین اشاره کرد. اما نکته مشترک بین نسخه پولی و مجانی، استفاده از قابلیت اتصال از راه دور به دستگاه دیگر است.

تیم ویوئر۱۲ به مانند نسخه قبلی همچنان سادگی اینترفیس را حفظ کرده و کار کردن با آن بسیار ساده است و با اضافه شدن برخی ویژگی ها جذاب تر هم شده است.

نصب آن که بسیار ساده است و حتی افراد غیرحرفه ای هم می توانند با دانلود آن و فشردن چند دکمه Next آن را نصب کنند.

زمانی که اپلیکیشن نصب شد، رابط کاربری برای کسی که می خواهد به دستگاه دیگری متصل شود و فردی که قرار است شخص دیگری از راه دور به دستگاه او وصل شود متفاوت می شود. با این ابتکار باز هم کار برای غیرحرفه ای ها ساده تر شده است و آنها خیلی ساده تر می توانند رمز عبور برای برقراری ارتباط را پیدا کنند.فردی که قرار است شخص دیگری به دستگاه او وصل شود ابتدا شناسه و رمز دستگاه را از طریق پیام رسان یا یک تماس تلفنی در اختیار او می گذارد و سپس پس از چند ثانیه صفحه او برای شخصی که از راه دور شناسه و رمز را وارد کرده نمایش داده می شود. در این مرحله او قادر است نشانگر را به هر جای صفحه تکان دهد و هر کاری که بخواهد با آن کامپیوتر بکند. این تمام ماجرا نیست چرا که تیم ویوئر۱۲ امکان ایجاد ارتباط ویدئویی، تبادل فایل و فضای یادداشت گذاشتن را برای دو طرف فراهم کرده است. همه چیز در استفاده از این نرم افزار امن و رمزگذاری شده است.

تیم ویوئر۱۲ از کلید تبادل RSA 2048 برای کلید عمومی/خصوصی استفاده می کند. الگوریتم AES دویست و پنجاه و شش بیتی نیز در این رمزگذاری دو طرفه مورد استفاده قرار گرفته است.

و اما قسمت مهم ماجرا که کنترل یک کامپیوتر یا گوشی از طریق یک گوشی توسط تیم ویوئر۱۲ است.

در این نسخه کاربران می توانند با یک گوشی اندرویدی، iOS و یا ویندوزی گوشی یا کامپیوتر فرد دیگری را تحت کنترل خود در آورند.

سرعت انتقال فایل در این نسخه ۲۰ برابر سریعتر از نسخه های قبلی برآورد شده است و طبق اعلام شرکت این سرعت تا ۲۰۰ MB/s نیز می رسد.

تیم ویوئر ۱۲، اولین اپلیکیشنی است که ادعا می کند امکان ارتباط از راه دور با گوشی های ویندوز ۱۰ را فراهم کرده است.

امکان استفاده گوشی ها از تیم ویوئر ۱۲ مسلما دامنه استفاده از این اپلیکیشن را وسیع تر می کند چرا که پس از این میتوانید با گوشی خود در هر جا که باشید به رفع مشکل دوستان خود که با لپتاپ یا تبلت یا کامپیوتر هستند بپردازید و حتی از این طریق به تبادل فایل با آنها بپردازید.

اخبار فناوری اخبار